تاکید دوباره معاون گردشگری برای کسب سهمی از بازار 100 میلیونی چین

به گزارش مجله روگذر، معاون گردشگری کشور بر کوشش برای کسب سهم گردشگری ایران از 100 میلیون گردشگر خروجی چین با اهتمام در ایجاد نگاه مشترک و بهره مندی از تمامی ظرفیت ها تاکید نمود.

تاکید دوباره معاون گردشگری برای کسب سهمی از بازار 100 میلیونی چین

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در کارگاه تخصصی آشنایی با ویژگی ها و فرصت های بازار گردشگری چین که با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و سازمان های دولتی مرتبط در مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید، اضافه نمود: چین یکی از کشورهای مهم و هدف بازار گردشگری ایران است که باید بتوانیم سهم خود را از این بازار بدرستی تبین و از آن بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بازار چین و نقش آن در صنعت گردشگری به بیان خصوصیات بازار گردشگری این کشور و موقعیت آن در این صنعت پرداخت و یادآور شد: چین، در صدر کانون های تاثیر گذار در حوزه گردشگری واقع شده است که شرایط زیر ساخت های گردشگری آن در بخش ورودی و خروجی، به مراتب مناسب است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با تشریح مهمترین خصوصیات گردشگران چینی، اظهار کرد: چین سالانه بیش از 100 میلیون نفر گردشگر خروجی دارد که با برنامه ریزی مناسب و با اهتمام در ایجاد نگاه مشترک باید بتوانیم حداقل یک درصد این خروجی را به عنوان سهم ایران کسب کنیم.

وی گفت: خوشبختانه ایران دارای جاذبه های فراوان گردشگری و تنوع اقلیمی مناسب و نیز برخوردار از ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است که در کنار خصلت مهم مهمان نوازی ایرانیان می تواند بستر مناسبی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی باشد.

رحمانی موحد با تاکید بر ضرورت تبدیل ظرفیت های موجود در ایران به محصول، اضافه نمود: در حال حاضر بین ظرفیت و محصول فاصله است، باید بتوانیم این فاصله را پر کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: چینی ها همیشه در طول سال هزینه ای برای سفر، پیش بینی می نمایند و این موضوع در سبد آن ها قرار گرفته است که با برنامه ریزی مناسب می توانیم از این فرصت و ظرفیت استفاده کنیم و شاهد کسب دست کم یک درصد از سهم بازار خروجی 100 میلیون نفری چینی ها باشیم.

وی در ادامه با بیان این که آنالیز های اجرا شده نشان می دهد گردشگران چینی در سفر به خرید سوغات اهمیت می دهند، اضافه نمود: یکی از موضوعاتی که در تهیه و تدوین بسته های سفر برای گردشگران چینی باید در نظر گردد معرفی صنایع دستی و سوغات ایران به عنوان محصولاتی زیبا و با کیفیت است.

در این کارگاه تخصصی یک روزه، نمایندگان بخش خصوصی و کارشناسان دستگاه های مرتبط دولتی در پنل های تخصصی به آنالیز شرایط صنعت گردشگری چین و راهکارهای افزایش گردشگران چینی پرداختند.

به گزارش خبرنگاران، ایران نزدیک به یک دهه است که برای کسب سهمی از بازار گردشگری چین، ایدئولوژی هایی را مطرح نموده و به همین دلیل نام کشورمان به فهرست مقاصد چینی ها وارد شده تا سفر این گردشگران به ایران با عنوان مقصدی امن و مطمئن، تضمین گردد. با این وجود نبود زیرساخت مناسب و مورد پسند گردشگران چینی و ناشناخته ماندن ظرفیت های گردشگری و خدماتی ایران در چین، همچنان مانع اصلی حضور گردشگران بیشتری از این کشور در ایران است.

ایران به تازگی نیز سیاست تسهیل ویزا بین دو کشور را در دستور مذاکرات قرار داده است تا شاید با آسان تر شدن آمد و شد چینی ها به کشورمان ، بخشی از آن موانع برداشته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 810

به "تاکید دوباره معاون گردشگری برای کسب سهمی از بازار 100 میلیونی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دوباره معاون گردشگری برای کسب سهمی از بازار 100 میلیونی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید