تغییر لوگوی گوگل به مناسبت زادروز مخترع ماسک جراحی

به گزارش مجله روگذر، گوگل روز چهارشنبه به مناسبت صد و چهل و دومین زادروز وو لین ته(Wu Lien-teh)پزشک متخصص اپیدمیولوژی چینی-مالزیایی که ماسک جراحی فراوری کرد، لوگوی خود را تغییر داد.

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت زادروز مخترع ماسک جراحی

وی اولین دانشجوی چینی تبار بود که دکترای پزشکی خود را از دانشگاه کمبریج دریافت کرد. پس از تحصیل وی برای کار به چین رفت و در سال 1908 معاون دانشکده پزشکی ارتش شد. هنگامی که در سال 1910 یک اپیدمی بسیار کشنده در شمال غربی چین شیوع یافت دکتر وو لین ته دستور تحقیق در خصوص بیماری در حال شیوع را دریافت کرد و پس از انجام کالبد شکافی بر روی یکی از قربانیان این بیماری کشف کرد که این طاعون به وسیله هوا پخش می گردد و بسیار مسری است.

این بیماری که میزان مرگ و میر آن 99.9 درصد بود در نهایت 60 هزار کشته برجا گذاشت، به وسیله تنفس از انسانی به انسان دیگر در حال انتقال بود. برای مقابله با گسترش، وو ماسکی فراوری کرد که از پنبه و گاز (پانسمان) تشکیل شده بود تا افراد بتوانند هوای فیلتر شده را استنشاق نمایند. امروزه او را یکی از پیشگامان ماسک N95 می دانند چرا که ایده اولیه طراحی این نوع ماسک ها از ماسک اختراع شده توسط وی گرفته شده است.

با رهبری و راهنمایی وی طی آن سال ها، آن اپیدمی موسوم به طاعون منچوریان طی چند ماه ریشه کن شد. وی برای کارش در کنترل طاعون پنومونی در سال 1935 نامزد دریافت جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی شد که در آن موقع این اتفاق برای نخستین بار برای یک فرد چینی تبار رخ می داد. وو تا آخر عمر به کار در رشته پزشکی ادامه داد و خاتمه سال 1960 در سن 80 سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1616

به "تغییر لوگوی گوگل به مناسبت زادروز مخترع ماسک جراحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر لوگوی گوگل به مناسبت زادروز مخترع ماسک جراحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید