تفاوت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

به گزارش مجله روگذر، زمانی که برای یک سفر هوایی اقدام به خرید بلیط می کنید، با گزینه های پرواز چارتر و پرواز سیستمی برخورد می کنید و ممکن است مفهوم عبارات و تفاوت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی را ندانید. این سوال در ذهن شما نقش می بندد که هر کدام چه خصوصیاتی دارند، و این که هر کدام از این بلیط ها چه مزایایی برای خرید دارند؟ پس با همراه باشید.

تفاوت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

تعریف بلیط هواپیما چارتر و سیستمی و تفاوت آن ها

این را باید بگوییم که خرید بلیط هواپیما چارتر و سیستمی هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. انتخاب هر کدام از این بلیط ها به خود شما بستگی دارد، که از نظر بودجه چه شرایطی را برای سفرتان انتخاب می کنید. اگر شما قصد خرید بلیط هواپیما دارید اما نمی دانید چه نوع بلیطی را برای سفر خود انتخاب کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با انواع بلیط هواپیما و تفاوت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی آشنا کنیم.

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

آژانس های هواپیمایی، بلیط هواپیما را در راستاهای پر رفت و آمد به صورت عمده خریداری می نمایند تا در فروش بلیط ها به صورت تک هزینه کمتری از مسافران دریافت نمایند. برای درخواست بلیط چارتر خودتان نمی توانید به ایرلاین مراجعه کنید زیرا باید این بلیط ها را به وسیله آژانس ها و شرکت های چارتر تهیه کنید.

مهم ترین مزیت خرید بلیط چارتر این است که می توانید بلیط خود را ارزان تهیه کنید، آژانس های هواپیمایی در سایت های مختلف بلیط های چارتر را اطلاع رسانی می نمایند تا بتوانید در روز سفر این بلیط ها را به فروش برسانند. تنها عیب بلیط های چارتر این است که اگر شما بلیط را خریداری کنید و مسئله ای پیش آید و نتوانید به سفر بروید بلیط چارتر شما باطل می گردد. در این نوع بلیط هیچ تخفیفی برای اطفال وجود ندارد و هزینه بلیط آن ها مانند عظیمسالان است.

سایت های مختلفی وجود دارند که بلیط های چارتر را معرفی و تبلیغ می نمایند و همه ما با دیدن قیمت وسوسه انگیز این بلیط ها قصد سفر می کنیم. در سایت ها با موارد زیادی از پیش شرط های بلیط های چارتر روبرو می شوید که ممکن است به این بلیط ها شک کنید و اعتمادی به خرید نکنید. آژانس های گردشگری هستند که این نوع بلیط های چارتر را می فروشند و در مدت زمان معین مثلا چند ماه و حتی یک سال جایگاه های راستاهای پروازی خود را اجاره می نمایند و این بلیط ها را به فروش می رسانند.

در بلیط چارتر احتیاج نیست به صورت مستقیم از ایرلاین هواپیمایی اقدام به خرید بلیط کنید در این شرایط آژانس چارتر نماینده نرخ بلیط را معین می نماید و هواپیمایی معین نماینده نرخ بلیط چارتر نیست. یکی از عظیم ترین مزیت های بلیط چارتر قیمت آن است که شما با نصف قیمت واقعی آن را تهیه می کنید.

در بین تمامی بلیط های چارتر در کشور، مقصدهای مشهد و کیش بسیار شلوغ و پر هوادار است. بلیط های چارتر علاوه بر این که در فروش بلیط هواپیما آوازه بسیار دارد در تورهای گردشگری هم بسیار پر کاربرد است. بسیاری از آژانس های هواپیمایی علاوه بر بلیط های هواپیما، تخت هتل های مورد نظر را هم چارتر یا به اصطلاح خودشان گارانتی می نمایند، یعنی در طول سال یا در طول ماه همه اتاق ها و یا برخی از اتاق های هتل را برای مسافران اجاره می نمایند. این آژانس های هواپیمایی مجموع پرواز و هتل های چارتر را به صورت تورهای گردشگری به مسافران سایت خود ارائه می دهند.

ترفندهای فروش بلیط هواپیما چارتر

آژانس های هواپیمایی از قبل هزینه بلیط پروازهای چارتر را پرداخت نموده اند و سعی می نمایند که هیچ یک از جایگاه های پرواز باقی نماند چون این ضرر متوجه آژانس خواهد شد. به همین دلیل آژانس ها کوشش خود را می نمایند که بلیط های چارتر را به فروش برسانند. فروش بلیط هواپیمایی چارتر با توجه به شرایط آژانس مسافرتی و تاریخ پرواز هواپیما متغیر است.

بلیط های چارتر در زمان تعطیلات و مناسبت ها به نسبت بلیط های چارتر در اواسط هفته یا فصل هایی که سفرها کمترین میزان را دارد متفاوت است، بخشی از این جایگاه ها باقی می ماند. با توجه به شرایط گفته شده آژانس های هواپیمایی بلیط های چارتر خود را با قیمت های متفاوتی عرضه می نمایند. اگر زمانی بلیط های چارتر نماینده هواپیما پر نگردد، آژانس چارتر نماینده دچار ضرر خواهد شد به همین دلیل بلیط های چارتر خود را پایین تر می آورند تا ضرری متوجه شان نگردد. در برخی موارد ممکن است هر چه به زمان پرواز نزدیک شوید قیمت بلیط ها پایین آید و بلیط ارزان تری را خریداری کنید.

بلیط هواپیما سیستمی چیست؟

بلیط هواپیما سیستمی، بلیط هایی هستند که مستقیما از ایرلاین ها یا نمایندگان فروش خریداری می شوند. در بلیط های سیستمی تمامی مسائل مربوط به پرواز از جمله نرخ و ظرفیت پرواز توسط آژانس هواپیمایی مدیریت می گردد. در این نوع بلیط ها اگر شما به هر دلیلی سفرتان کنسل گردد، درصدی از مبلغ بلیط کسر و مابقی هزینه بلیط به حساب شما استرداد می گردد. بلیط هواپیما مسافران بر اساس قوانین و جدول جریمه که توسط هواپیمایی کشوری تنظیم شده است کنسل می گردد.

همچنین این نوع بلیط ها دارای نرخ معین و از پیش معین شده هستند و برنامه زمانی ثابت دارند. در بلیط های سیستمی این امکان وجود دارد که تاریخ پرواز و یا ساعت پرواز را تغییر دهید و یا استرداد کنید. یعنی شما می توانید بلیط را به آژانس برگردانید و هزینه بلیط را تحویل بگیرید. در صورتی که پرواز لغو گردد و شما هزینه بلیط را پرداخت نموده باشید هزینه بلیط شما بر عهده آژانس هواپیمایی است که به شما برگردانده گردد.

بلیط چارتر ویژگی برگردانده شدن هزینه بلیط را ندارد و همچنین تمامی ویژگی های بلیط هواپیما سیستمی را شامل نمی گردد. وقتی که شما اقدام به خرید بلیط چارتر می کنید امکان تغییر تاریخ و زمان پرواز را ندارید، و همیچنین امکان استرادد بلیط و پس دریافت پول خود را ندارید. در انتخاب بلیط هواپیمایی چارتر تنها نکته قابل اهمیت این است که خود را به پرواز برسانید تا ضرری متوجه شما نگردد.

در بلیط سیستمی کلاس دارای نرخی متمایز است و در گروه سنی کودک 2 تا 12 سال و گروه سنی نوزاد تا 2 سال کلاس نرخی متفاوت دارد. در بلیط سیستمی هزینه بلیط هوپیما نوزاد 10 درصد بهای کل بلیط و هزینه بلیط کودک به صورت نیم بها است، که این برای خانواده هایی که دارای فرزند باشند مناسب و مقرون به صرفه است.

یکی از مهم ترین موارد فزونی های بلیط هواپیمایی سیستمی به نسبت بلیط چارتری، ثابت بودن نرخ بلیط و تغییر نکردن آن است. این نوع از بلیط در هر راستا پروازی نرخ معینی دارد و هیچ سایتی نمی تواند و اجازه ندارد نرخ این بلیط ها را تغییر دهد و نرخ فروش ثابت و مصوب شده می باشد.

بلیط هواپیما چارتر معمولا در بازه زمانی 15 روزه در سیستم نمایش داده می گردد و ممکن است برخی بلیط ها کمتر و برخی بیشتر باشد. اما در بلیط های سیستمی مسافران می توانند بلیط پروازی خود را برای 2 ماه آینده تهیه نمایند.

در بلیط سیستمی آژانس های هواپیمایی می توانند با توجه به کلاس های پرواز و خدمات ارائه شده تا 30 درصد بیشتر از نرخ معین شده به فروش برسانند و بیشتر از این نرخ مجاز به اضافه کردن نیستند، در صورت تخلف باید پاسخ گو باشند. قیمت بلیط های چارتر نیز توسط خود آژانس مصوب می گردد که با توجه به شرایط می تواند متغییر باشد.

3+

منبع: دلتابان
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1426

به "تفاوت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید