صندلی نخست فراوری علم ایران در آسیای جنوب غربی

به گزارش مجله روگذر، رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در فرایند فراوری علم پیشتاز و در منطقه آسیای جنوب غربی اول هستیم ، گفت: در جهان در زمینه شاخص اقتصاد دانش بنیان رتبه 17 را کسب نموده ایم.

صندلی نخست فراوری علم ایران در آسیای جنوب غربی

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره صندلی ایران در فعالیت های توسعه فناوری و نوآوری، گفت: همانطور که در 20 سال گذشته در حوزه جنبش نرم افزاری و فرایند فراوری علم به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرایند پرشتاب و رو به رشدی را آغاز کردیم که باعث خیرگی استکبار جهانی و مراکز معتبر علمی و علم سنجی جهان شده است.

وی اضافه نمود: فرایند فراوری علم، ایران را به صندلی 17-16 جهان رسانده به طوری که کشورمان 8 سال درگیر جنگ تحمیلی بوده و در طول حیات 40 ساله درگیر تحریم های ظالمانه و فشارهای مستکبرین قرار گرفته است.

رتبه 64 شاخص جهانی نوآوری ایران

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی اضافه نمود: براساس شاخص های جهانی نوآوری (GII) ایران در طول 2 سال گذشته رتبه شاخص جهانی نوآوری جمهوری اسلامی را از رتبه 130-120 در انتها سال میلادی گذشته به رتبه 64 رسانده و پیش بینی قطعی می کنیم تا انتها سال 2020 این رتبه چندین پله رشد کند و ما جزء رتبه های 35-34 جهان و یا حتی برتر از آن هم قرار بگیریم.

وی اضافه نمود: خوشبختانه در فرایند فراوری علم پیشتاز بوده ایم و همچنان در منطقه آسیای جنوب غربی اول هستیم و در جهان در زمینه شاخص اقتصاد دانش بنیان رتبه 17 را کسب نموده ا یم که از آن تحت عنوان (KEL) یاد می گردد.

رتبه های علمی کشور رو به رشد است

قادی فر گفت: رتبه های علمی کشور رو به رشد است و باید این سبد را افزایش دهیم تا در سبد محصولات شرکت های دانش بنیان بحث بازارسازی و ورود به بازار صندلی بیشتری پیدا کند که خوشبختانه از این منظر در منطقه آسیای جنوب غربی و خاورمیانه بی رقیب و ممتاز هستیم و باید این فرایند را ادامه دهیم تا شاخص های نوآوری کشور که در حقیقت اصلی ترین آن تاثیرگذاری بر فرایند زندگی مردم، درآمدسازی و رها شدن از اقتصاد نفتی است محقق گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1032

به "صندلی نخست فراوری علم ایران در آسیای جنوب غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی نخست فراوری علم ایران در آسیای جنوب غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید