جزییات جدیدی از نام نویسی مسکن ملی برای همه ایرانیان در بخشی از کشور

به گزارش مجله روگذر، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با پیگیری های اجرا شده اکنون نیازی به فرم جیم سبز برای دریافت زمین در بوموسی وجود ندارد و همه ایرانیان می توانند در بوموسی در صورت داشتن دیگر شرایط خانه دار شوند.

جزییات جدیدی از نام نویسی مسکن ملی برای همه ایرانیان در بخشی از کشور

به گزارش خبرنگاران ماجرای احتیاج نداشتن به فرم جیم سبز برای دریافت زمین و خانه دار شدن در بوموسی طی روزهای اخیر سر و صدای زیادی در رسانه ها به پا نموده است.

عباس کمالی، مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان هم در این زمینه گفت: با پیگیری های اجرا شده در حال حاضر نام نویسی متقاضیان مسکن ملی برای همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار یا واجد شرایط در بوموسی آزاد است و متقاضیان برای ثبت نام می توانند با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن درخواست خود را ثبت نمایند.

وی با اشاره به اهمیت جزایر خلیج فارس برای کشور اضافه نمود: یکی از کارهای مهم انجام شده به منظور تشویق برای مهاجرت به این جزیره وعمرانی سازی جزایر خلیج فارس، حذف شرط فرم ج در طرح ملی مسکن برای جزیره بوموسی است.

وی اضافه نمود: متقاضیان برای ثبت نام می توانند به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه نمایند. 42 هکتار زمین در جزیره ابوموسی برای واگذاری به شهروندان در نظر گرفته شده و قرار است به هر متقاضی زمینی به مساحت 300 مترمربع اختصاص پیدا کند. ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن هم اکنون روی سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن، در استان های البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، مازندران و هرمزگان انجام می گردد.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان شرح داد: فرم ج به معنای آن است که در صورت استعلام دولت، فرد متقاضی تسهیلات مسکن دولتی و افراد تحت تکفل او 5 سال گذشته، زمین یا ملکی به نام نداشته باشند. فرم ج یکی از شروط واگذاری زمین، مسکن یا تسهیلات دولتی در بخش مسکن به شمار میرود و اگر کسی از چنین امکاناتی استفاده نموده باشد، دیگر نمی تواند از آنها بهره مند گردد.

وی خاطر نشان کرد: فرم ج متقاضیان واگذاری زمین رایگان در بوموسی حتی در صورتی که پیروز به ساخت و تکمیل واحد شده و در اصطلاح صاحبخانه به حساب بیایند سبز خواهد ماند تا آنها بتوانند همچنان در سایر شهرستان ها از مزایای زمین دولتی و تسهیلات مسکن استفاده نمایند. متقاضیان واگذاری زمین رایگان در بوموسی بعلاوه از شرط احراز سکونت نیز معاف خواهند بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2325

به "جزییات جدیدی از نام نویسی مسکن ملی برای همه ایرانیان در بخشی از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات جدیدی از نام نویسی مسکن ملی برای همه ایرانیان در بخشی از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید