جشنواره تئاتر مجازی دانشگاه دامغان در سال 1400 برگزار می گردد خبرنگاران

به گزارش مجله روگذر، دبیر پنجمین جشنوارۀ ملی تئاتر اردیبهشت دانشگاه دامغان گفت: به دلیل تنگنای حاصل از کرونا و قرنطینۀ ناشی از آن، جشنواره تئاتر دانشگاه دامغان به صورت مجازی و ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می گردد.

جشنواره تئاتر مجازی دانشگاه دامغان در سال 1400 برگزار می گردد خبرنگاران

سجاد یعقوبی، دبیر پنجمین جشنوارۀ ملی تئاتر اردیبهشت دانشگاه دامغان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: جشنوارۀ تئاتر اردیبهشت در سه دورۀ اول خود، به صورت داخلی و بین دانشجویان دانشگاه دامغان و دورۀ چهارم به صورت سراسری برگزار گردید.

یعقوبی افزود: پنجمین دوره این جشنواره که قرار بود در اسفند ماه سال 1398 برگزار گردد، یک هفته قبل از برگزاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد. اعضای دبیرخانه بعد از یک سال، به دلیل مسائل شخصی کناره گیری کردند و دوباره از بین سه کاندیدایی که توسط انجمن علمی ادبیات نمایشی به شورای سیاست گذاری معرفی گردید، بنده به عنوان دبیر پنجمین دوره انتخاب شدم.

دبیر پنجمین جشنوارۀ ملی تئاتر اردیبهشت افزود: جشنواره ای که طی ادوار گذشته در شهر تاریخی دامغان، به صورت حضوری برگزار می شد، به دلیل تنگنای حاصل از کرونا و قرنطینۀ ناشی از آن، با هدف ایجاد بستری پویا برای تئاتر، هنرمندان و هنر دوستان در قالب جشنواره ای مجازی برگزار می گردد. برپایی چنین رویدادی، به همت بلند جمع زیادی از دانشجویان و خدمت گزاران فرهنگی در شهر دامغان و نیز اقصی نقاط ایران ممکن شده است.

وی گفت: بخش های این دوره جشنواره، شامل نمایش صحنه، نمایش رادیویی، از ایده تا اجرا (بخش جدید این دوره با رویکردی جدی به مسائل تئوری کارگردانی)، پوستر و بروشور، گریم، نمایشنامه نویسی و پژوهش است.

یعقوبی با دعوت از تمامی گروه های دانشجویی سراسر کشور و همچنین دانشجویان علاقه مند به هنر های نمایشی گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانۀ جشنواره تا 30 فروردین ماه 1400 است و متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام این جشنواره به آدرس ordibehesht-festival@ مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1595

به "جشنواره تئاتر مجازی دانشگاه دامغان در سال 1400 برگزار می گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تئاتر مجازی دانشگاه دامغان در سال 1400 برگزار می گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید