حراج 10 هزار پوندی عینک روکش طلای گاندی

به گزارش مجله روگذر، عینک مبارز معروف هند مهاتما گاندی به قیمت 10 هزار پوند در یک حراجی در انگلیس به فروش می رسد.

حراج 10 هزار پوندی عینک روکش طلای گاندی

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، عینک گاندی با روکش طلای 10 عیاری که نامش روی فریم های عینک حکاکی شده از مغازه دار هندی در احمد آباد هند که قادر به خواندن انگلیسی نبوده به قیمت 50 پوند از طریق یک انگلیسی ناشناس خریداری شده است.

خریدارانگلیسی این عینک قرار است تا آن را در حراجی ویلیام جورج شهر پتربوروگ در انگلیس به قیمت 10 هزار پوند به فروش برساند.او می گوید عتیقه فروش هندی انگلیسی بلد نبوده و تنها به دلیل روکش طلای عینک آن را وزن کرده و فروخته و از اهمیت و ارزش عینک بی خبر بوده است.

مهاتما گاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی ها بود که ملت هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد. او در طول زندگی اش استفاده از هر نوع ترور و خشونت را برای رسیدن به مقاصد رد می کرد. فلسفه بی خشونتی گاندی که خود نام ساتیاگراهادر زبان سانسکریت به معنای کوشش و کوشش برای رسیدن به حقیقت روی بسیاری از جنبش های مقاومت بدون خشونت در سراسر جهان و تا امروز تأثیر گذاشته است.

به گفته مسئولین حراج ویلیام جورج ، گاندی در طول زندگی اش چندین عینک داشته که تا به امروز یکی از عینک های قدیمی اش سال گذشته به قیمت 260 هزار پوند در بریستول فروخته شده است.

-

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1985

به "حراج 10 هزار پوندی عینک روکش طلای گاندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج 10 هزار پوندی عینک روکش طلای گاندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید