حربه تقلب ،ترامپ را در کاخ سفید نگه می دارد؟

به گزارش مجله روگذر، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگویی به آنالیز طرح ادعای دونالد ترامپ در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

حربه تقلب ،ترامپ را در کاخ سفید نگه می دارد؟

به گزارش خبرنگاران، فواد ایزدی در این باره گفت: ترامپ به خوبی متوجه است که بر اساس نظرسنجی هایی که تا به امروز انجام گرفته، در حال باختن به نامزد دموکرات ها یعنی جو بایدن است. اگر نظرسنجی ها این بار برخلاف سال 2016 درست از آب در بیایند، این بایدن است که رئیس جمهور می گردد. تنها راه قانونی برای ترامپ این است که ادعای تقلب را مطرح کند و پرونده به دادگاه عالی برود که اکثریت آن با جمهوری خواستار است یا حتی کار به مجلس نمایندگان بکشد که از بین 50 ایالت، 26 ایالت آمریکا در دست هواداران ترامپ است و او می تواند آنجا بازی را ببرد.ترامپ به دنبال این است که انتخابات را ببرد و با مطرح کردن موضوع تقلب میخواهد تا شانس خود را برای ماندن در کاخ سفید بالاتر ببرد. اما همانطور که تعیین است، ادعای تقلب شرایطی را به وجود می آورد که پس از روز رای گیری در آمریکا دعوا بر سر ماندن یا رفتن ترامپ در بگیرد.

این کارشناس اضافه کرد: در بین جمهوری خواستار گروه هایی هستند که با ترامپ مخالفت دارند. چرا که هواداران او نسبت به هواداران سیاستمداران سنتی این حزب بیشتر است و به همین خاطر از درگیری آشکار با این کاندیدا می ترسند. ترامپ با همه حاشیه هایی که درست می نماید، رفتارها و کارهایی دارد که در آخر به سود هم حزبی هایش تمام می گردد. جمهوری خواستار نگاه باندی و حزبی به مسائل دارند و سر آحر اغلب پشت هم را خالی نمی نمایند.معمولا زمانی بحث تقلب پی گیری می گردد که آرای دو کاندیدا به هم نزدیک باشد. سه سناریو وجود دارد. اول: بایدن با اختلاف زیاد انتخابات را می برد و وارد کاخ سفید می گردد. دوم: ترامپ رای می آورد و نظرسنجی ها غلط اعلام می شوند. سوم: بایدن انتخاب می گردد ولی فاصله آرای دو کاندیدا کم است و ترامپ می تواند ادعای تقلب را مطرح کند.

مشروح این تبادل نظر را اینجا بخوانید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1327

به "حربه تقلب ،ترامپ را در کاخ سفید نگه می دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حربه تقلب ،ترامپ را در کاخ سفید نگه می دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید