ترامپ: امکان ندارد بایدن 80 میلیون رأی آورده باشد

به گزارش مجله روگذر، رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعا های خود درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت امکان ندارد رقیبش، جو بایدن 80 میلیون رأی آورده باشد.

ترامپ: امکان ندارد بایدن 80 میلیون رأی آورده باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه بار دیگر ادعا های خود درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را تکرار کرد.

ترامپ در توئیتر نوشت: همین الان جدول بندی آرا [ی انتخاباتی]را دیدم. امکان ندارد بایدن 80 میلیون رأی آورده باشد. این یک انتخابات 100 درصد تقلبی بود.

پیش از این رسانه های آمریکا گزارش داده بودند در حالی که شمارش آرا در بعضی ایالت های این کشور همچنان ادامه دارد، تعداد آرای جو بایدن نامزد حزب دموکرات از 80 میلیون رای فراتر رفته است.

بر اساس آمار پایگاه کوک پلتیکال ریپورت بایدن تا کنون 80،033،996 رای بدست آورده که 51 درصد از کل آرای اخذ شده را شامل می گردد.

همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید نیز تا کنون 73،878،907 رای بدست آورده که 47.1 درصد از کل آرا به شمار می آید.

تا کنون نتایج انتخابات در ایالت های داکوتای شمالی، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، یوتاه، ورمونت، ویرجینیا و وایومینگ مورد تایید قرار گرفته و نتیجه بقیه ایالت ها نیز منتظر تایید است.

ترامپ شب گذشته هم در گفت وگوی تلفنی با شرکت نمایندگان در جلسه ای با حضور جمهوری خواستار ایالت پنسیلوانیا بار دیگر به تکرار ادعا ها درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر پرداخت.

او مدعی شد که به شمار زیادی از کسانی که می خواسته اند رأی بدهند اطلاعات غلط داده شده و گفته شده که رأی آن ها ثبت شده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: موارد بسیار زیادی داشته ایم که مردم رفته اند که رأی بدهند. یک زن مسن وارد مرکز رأی گیری شده و پرسیده ببخشید کجا می توانم رأی بدهم؟ به او گفته اند: شما رأی داده اید. رأیتان ثبت شده است. گفته که نه من رأی ندادم. رأی ندادم. به او گفته اند: نخیر رأی شما ثبت شده. بعد به او یک برگه موقت رأی داده اند که اصلاً حساب نمی گردد. شرم آور است که این بلا دارد سر کشورمان می آید.

وی افزود: ما این انتخابات را با اختلاف بردیم. 74 میلیون رأی آوردیم. اگر یک روز قبل از انتخابات این رقم را به اهالی فن می گفتید همه می گفتند امکان ندارد که ما بازنده شویم.

ترامپ مدعی شده بعد از ساعت 10 شب، روز سوم نوامبر اتفاقات عجیبی اتفاق افتاده است: موقعی که ارقام را آنالیز می کنید باید نگاهی به ساعت 10 شب بیندازید، یعنی زمانی که همه فکر می کردند که انتخابات عملاً به خاتمه رسیده است. اتفاقات بسیار عجیبی افتاد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که تمام جهان نظاره گر انتخابات آمریکا است و نمی توان اجازه داد کسانی که تقلب نموده اند خیالشان آسوده باشد.

او گفت: تمام جهان دارد ما را نظاره می نماید. کل جهان دارد ایالات متحده آمریکا را نظاره می نماید. نمی توانیم اجازه دهیم، خیالشان از این مسئله راحت باشد.

ترامپ گفت که قضات آمریکایی می ترسند کاری در این خصوص انجام داده و انتخابات را سرنگون (باطل) نمایند.

وی گفت: قضاتی داریم که می ترسند در این خصوص تصمیم بگیرند. یک وکیل خیلی خوب گفت قربان، کار خیلی خارج از عرفی است که یک قاضی، انتخابات را سرنگون (باطل) کند.

ترامپ افزود در شهر دیترویت در ایالت میشیگان شمار آرا از شمار رأی دهندگان بیشتر بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار گردید. برآورد رسانه ها حاکی است جو بایدن با 302 رأی الکترال به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری نموده و شکایت هایی را درباره تقلب در فرایند رأی گیری در چند ایالت کلیدی مطرح نمود. بیشتر این شکایت ها رد شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1389

به "ترامپ: امکان ندارد بایدن 80 میلیون رأی آورده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: امکان ندارد بایدن 80 میلیون رأی آورده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید