ترامپ چین را مقصر حملات هکری علیه نهادهای آمریکایی دانست

به گزارش مجله روگذر، رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به حملات هکری اخیر که شرکت نرم افزاری پشتیبان نهادهای دولتی آمریکا را هدف قرار داد، از عملکرد رسانه ها در نادیده دریافت نقش بالقوه چین در این رابطه انتقاد کرد.

ترامپ چین را مقصر حملات هکری علیه نهادهای آمریکایی دانست

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در چند روز گذشته گزارش هایی درباره حمله هکری به صدها نهاد دولت فدرال و شرکت های آمریکا منتشر شده که فورا رسانه های آمریکایی آن را به گردن یک عامل خارجی انداختند. خصوصا روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که یک گروه هکری مرتبط با مسکو عامل آن است اما هیچ مدرکی در اثبات ادعای خود ارائه نکرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شنبه در پیامی توییتری نوشت، گستردگی این حمله هکری به شرکت ها و نهادهای آمریکایی بسیار کوچکتر از آن چیزی است که رسانه ها به تصویر می کشند. ترامپ که برای اولین بار از زمان اعلام این حمله هکری اظهارنظر می کرد، از رسانه ها بابت مستثنی کردن مداخله بالقوه چین در این حمله انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که این حمله ممکن است دستگاه های اخذ رای حین انتخابات سوم نوامبر را هدف گرفته باشد. لحظاتی بعد، توییتر روی این توییت برچسبی زد و اظهارات او درباره انتخابات را زیر سوال برد.

پیش از آن همچنین مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که مسکو عامل حملات سایبری علیه آمریکاست. روسیه قویا این اتهامات را رد نموده و تاکید دارد که مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم پنجشنبه متعهد شد تا علیه عاملان این حملات سایبری اقدامی انجام دهد. او گفت حمله هکری اخیر مایه نگرانی زیادی شده است.

آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا به تازگی هشدار داد که نهادهای دولتی فدرال، ایالتی و محلی، زیرساخت اساسی و نهادهای خصوصی در معرض خطر جدی به واسطه نفوذ به وسیله یک عامل تهدید پیشرفته هستند که دست کم از مارس گذشته فعال بوده است.

براساس گزارش ها، هکرها به وسیله یک شرکت نرم افزاری مستقر در تگزاس موسوم به سولارویندز برای مختل کردن امنیت آژانس های دولتی آمریکا کوشش کردند. دو کمیته مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه اعلام کردند، تحقیقاتی را درباره این حمله هکری به جریان انداخته اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1441

به "ترامپ چین را مقصر حملات هکری علیه نهادهای آمریکایی دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ چین را مقصر حملات هکری علیه نهادهای آمریکایی دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید