خانه ای که به طرز عجیب و غریبی ساخته شد!

به گزارش مجله روگذر، بانکی در استان یوتا

حدود 100 سال پیش بسته های پستی تازه در جهان رواج گرفته بود و مردم که از این خدمات تازه پستی حسابی ذوق زده شده بودند هر روز هزاران بسته را به اداره های پست می بردند تا بدون هیچ زحمتی این بسته ها را به مقصد برسانند. حتما تعجب می کنید اگر بدانید در میان همه بسته های کوچک و بزرگی که به اداره های پست فرستاده می شدند یک خانه هم وجود داشت! فکر می کنید یک خانه چطوری می تواند پست گردد؟ این خانه که بعدها به بانکی بزرگ تبدیل شد حتی امروز بعد از گذشت بیش از 100 سال باز هم رونق دارد. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از این خانه عجیب بیشتر بدانید.

خانه ای که به طرز عجیب و غریبی ساخته شد!

در سال 1913، اداره پست آمریکا سرویس تازهی را افتتاح کرد که زندگی هزاران نفر از مردم را از این رو به این رو کرد: سرویس بسته پستی ! تا آن موقع کسانی که در نواحی دورافتاده زندگی می کردند به راحتی نمی توانستند به چیزهایی مثل غذا، دارو و دیگر چیزهای مدرن دسترسی داشته باشند اما با این سرویس تازه فقط کافی بود که به اداره پست بروند و به راحتی همه مایحتاج زندگی شان را تحویل بگیرند.

مشتری ها می توانستد هر کالایی که دوست دارند را از شرکت هایی که کیلومترها آنطرف تر در شهرهای دور بودند سفارش دهند و چند روز صبر نمایند تا آن کالا مستقیم به دم در خانه شان آورده گردد. با این سرویس تازه نه فقط اوضاع بر وفق مراد مشتری ها بود بلکه کشاورزان هم روزگار خوشی را داشتند آن ها می توانستند هر محصولی که در مزرعه به عمل می آورند را بار کشتی نمایند و مستقیما به مشتری برسانند و اینطوری هم در زمان و هم در پول صرفه جویی نمایند.

استقبال از این سرویس تازه پستی آنقدر غافلگیرانه و عجیب بود که در همان 5 روز اولی که این سرویس راه اندازی شد پیش از 4 میلیون بسته، پست و تحویل داده شد. در 6 ماه اول، 300 میلیون بسته پست شد و کارهایی که مرتبط با سفارشات پستی بود به سرعت در حال پیشرفت و رونق بودند به طوری که در شمال شرقی استان یوتا (Utah)، اداره پست شهر ورنال پر از بسته های پستی شده بود. تا سال 1916، روزانه به طور میانه 2 تن بار به اداره پست می رسید و این اداره و کارکنانش را مجبور می کرد که هر روز 15 ساعت کار نمایند تا بتوانند همه کارها را سر و سامان دهند.

شهر ورنال فقط 200 کیلومتر تا شهر سالت لیک سیتی فاصله دارد اما وجود دره های عمیق، کوهستان و صخره ها باعث شده که جهت سفر به این دو شهر در واقع حدود 600 کیلومتر باشد! برای اینکه بسته ها بین دو شهر جابجا شوند اول از سان سیتی لیک به وسیله جهت ریلی Denver و Rio Grande به اداره پست Mack در استان کلرادو (فاصله 450 کیلومتری) برده می شدند بعد به دوباره به استان یوتا برمی گشتند و حدود 200 کیلومتر دیگر طی می کردند و به وسیله اداره پست واتسون به شهر ورنال می رسیدند. همین جابجایی طولانی رساندن بسته ها به شهر ورنال را خیلی هزینه بر نموده بود به طوری که دولت هر سال 25 تا 30 هزار دلار برای بردن بسته ها به شهر ورنال هزینه می کرد و سال به سال هم این هزینه ها بیشتر می شد.

در تابستان همان سال فردی به نام ویلیام که یکی از مدیران بانک ورنال بود تصمیم گرفت تا یک ساختمان دو طبقه برای بانک و دیگر مشاغل بسازد. او خیال داشت تا برای ساخت این ساختمان از آجرهای مقرون به صرفه تر همان شهر استفاده کند اما برای ساخت نمای این ساختمان هیچ چاره ای نداشت جز اینکه آجرهای باکیفیت شهر سالت لیک سیتی را به کار ببرد. اما یک مشکل بزرگی وجود داشت کشتی های شخصی برای حمل آجرها به ورنال کرایه خیلی زیادی می گرفتند به طوری که هزینه حمل و نقل آجرها 4 برابر بیشتر از هزینه خود آجرها می شد. ویلیام می خواست هر طور شده هزینه ها را پایین بیاورد برای همین به فکر اداره پست افتاد و بعد از پرس و جو فهمید که می تواند به یاری اداره پست با نصف قیمت به آجرها برسد.

آجرها برای اینکه نشنمایند کاغذ پیچ شدند و در 10 بسته جاسازی شدند و هر بسته طوری بسته بندی شد که قانون 22 کیلو بار مجاز را رعایت کند.

برای درست شدن نمای این ساختمان حدود 15 هزار آجر بین دو شهر جابجا شد آن هم به وسیله اداره پست! هر چند که برخی از منابع تعداد آجرهای جابجا شده را 80 هزار تا می دانند اما به هر حال این تعداد هر چه که باشد رقم بزرگی است! بعد از اینکه آخرین بار این آجرها با هر زحمتی به مقصد برده شد اداره پست شتاب زده قوانینش را عوض کرد تا دیگر تن به همچین محموله های سنگین و زمانبری ندهد! قوانین تازه از این قرار بود که هر کسی قصد پست محموله ای را دارد فقط می تواند تا 90 کیلوگرم بار را در هر روز پست کند. با اینکه با سیاست های تازه سال 1916 دیگر اداره پست محموله های سنگین را جابجا نمی کرد اما با این حال باز هم سفارشات هر روز بیشتر و بیشتر می شد.

این ساختمان در سال 1916 ساخته شد و از آنجایی که آجرهای نمایش پست شده بود بانک اداره پست لقب گرفت. این بانک از سال 1974 تا به حال یکی از شعبه های بانک Zion شده است.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2090

به "خانه ای که به طرز عجیب و غریبی ساخته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای که به طرز عجیب و غریبی ساخته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید