خبرنگاران افزایش جامعه آماری اولویت هیات جودو خوزستان است

به گزارش مجله روگذر، اهواز - خبرنگاران - رییس هیات جودو خوزستان با اشاره به فعالیت 2 هزار و 400 جودوکار در استان گفت: اولویت این هیات افزایش جامعه آماری است و کوشش می کنیم این رشته را در استان خوزستان گسترش دهیم.

خبرنگاران افزایش جامعه آماری اولویت هیات جودو خوزستان است

به گزارش خبرنگاران حبیب الله فضل الله پور عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز گفت: در سال 1400 برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای هیات در نظر گرفته شده است و به دنبال رشد و توسعه جودو خوزستان از نظر تعداد ورزشکار هستیم.

وی به راه اندازی شورای راهبردی هیات جودو استان با در نظر دریافت کمیته های مختلف هیات اضافه کرد: در حال حاضر تعداد شهرستان های فعال استان از 10 شهرستان به 17 شهرستان رسیده است و کوشش می کنیم این تعداد را افزایش دهیم. با توجه به محدودیت هایی که از نظر مالی داریم تشکیل کمیته مالی برای هیات جودو خوزستان برنامه ریزی شد که قرار است این کمیته راه کاری برون رفت از مسائل مالی ارایه کند.

رییس هیات جودو خوزستان با بیان اینکه کوشش می کنیم وابستگی هیات را به درآمدهای مالی از اداره کل ورزش و جوانان، کاهش دهیم گفت: اداره کل ورزش خوزستان نیز دچار مسائل ظرفیتی و محدودیت منابع مالی است و متاسفانه تا به امروز نتوانسته ایم به وسیله این اداره منابع مالی جذب کنیم.

وی یکی از برنامه های هیات را استفاده از ظرفیت های دفاع شخصی و همگانی کردن آن در سطح جامعه مطرح کرد و اضافه کرد: ارتقا دانش جودو و همچنین گسترش این رشته در بین بانوان از دیگر برنامه های هیات در سال آینده است. گسترش رشته جودو در قالب بحث آکادمیی مدنظر است و کوشش می کنیم جودو را به سمت مدارس و آکادمی ها ببریم.

فضل الله پور مطرح کرد: محدودیت های منابع مالی و شرایط کرونایی، دست ما را بسته و ما را با مسائل متعددی روبرو نموده است. جامعه جودو خوزستان در رنکینگ جهانی، آسیایی و کشوری نمره قابل قبولی دارد و خوشبختانه بعضی از ورزشکاران و مربیان تیم ملی جودو نیز از جامعه جودو خوزستان هستند که مایه افتخار است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ فضای فیزیکی و سالن جودو در استان با مشکل روبرو هستیم به نحوی که فضای فیزیکی متناسب با احتیاج جامعه جودو در اختیار نداریم لذا از جامعه ورزش استان انتظار داریم نسبت به این رشته ورزشی اهتمام ویژه ای داشته باشند تا با یاری آن ها زیرساخت های لازم را برای این رشته را آماده کنیم.

رییس هیات جودو خوزستان به انعقاد تفاهم نامه با ارگان های استان اشاره نمود و گفت: در کوشش هستیم با سپاه و نیروی انتظامی استان که در این رشته فعالیت می نمایند یک رابطه مشترک برقرار کنیم تا از این طریق به توسعه جودو در سطح خوزستان یاری کنیم. ظرفیت های مادی و زیرساختی به ما اجازه گسترش جامعه آماری را نمی دهد. ضمن این که بعد از رای ناجوانمردانه فدراسیون جهانی علیه جودو ایران، آماده سازی تیم های استان با مشکل روبرو شد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در سال 1400 تحریم جهانی علیه ورزش جودو ایران برداشته گردد تا بتوانیم از ظرفیت های لازم استفاده کنیم اضافه کرد: طبق نامه رسمی فدراسیون جودو، تمام فعالیت های دفاع شخصی که در سطح دیگر هیات ها انجام می گردد، زیر نظر جودو کشور است و هرگونه فعالیتی در این بخش توسط هیات های رزمی، غیر مجاز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1548

به "خبرنگاران افزایش جامعه آماری اولویت هیات جودو خوزستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش جامعه آماری اولویت هیات جودو خوزستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید