خبرنگاران جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت در سیستان وبلوچستان برگزار می شود

به گزارش مجله روگذر، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سومین جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت و مهربانی(ص)در این استان برگزار می شود.

خبرنگاران جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت در سیستان وبلوچستان برگزار می شود

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد سیستان وبلوچستان حسین مسگرانی اظهارداشت: با عنایت به نامگذاری زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی برپایی این جشنواره بزرگ فرهنگی و ادبی در آینه شعر پارسی و فولکلور اقوام مومن و دیندار کشور می تواند یاری رسان ما در تحقق و تقویت وحدت و انسجام اقوام ایران اسلامی و ایجاد همدلی و برادری باشد.

وی افزود:شناسایی و معرفی نقاط اشتراک و تقویت وفاق اقوام ایرانی در راستای تقویت وحدت و انسجام اسلامی و ملی، ایجاد فضای همدلی و برادری در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی و فرصتی برای تعامل و گفت وگوی فرهنگی در میان ایشان،گردآوری و انتشار آثار ادبی در نعت و منقبت پیام آور مهربانی و خاندان پاک ایشان به زبان ها و گویش های متداول در ایران اسلامی(فارسی، بلوچی، سیستانی، ترکی،کردی، عربی، ترکمنی)و ایجاد فضای با نشاط فرهنگی و معنوی از اهداف این کنگره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پس از تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی و احصاء نظرات اعضا و تشکیل دبیرخانه، فراخوان جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت و مهربانی(ص) در6 زبان فارسی، بلوچی،ترکی،کردی، عربی، ترکمنی و گویش سیستانی تنظیم و همزمان با آغاز هفته وحدت با تکیه بر فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:آثار در فضای مجازی دریافت و مورد بررسی و رتبه بندی توسط هیات داوران استانی و کشوری قرار خواهد گرفت.

مسگرانی اظهارداشت: دبیرخانه جشنواره برای دریافت آثار از طریق نمابر و ایمیل اعلام شده اقدام خواهد کرد و بر اساس شرایط پیش رو و اپیدمی کرونا، هیات داوران به صورت مجازی آثار ارسالی را دریافت و نتایج بررسی به دبیرخانه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: آغاز تبلیغات مجازی و انتشار فراخوان جشنواره به میمنت و مبارکی شأن و نام پیام آور بزرگ صلح و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) در هفته وحدت و زمان برگزاری جشنواره بهمن سالجاری خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1304

به "خبرنگاران جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت در سیستان وبلوچستان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت در سیستان وبلوچستان برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید