خبرنگاران دریافت تسهیلات دغدغه کارآفرینان خراسان شمالی است

به گزارش مجله روگذر، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکی از مسائل و دغدغه های کارآفرینان در استان دریافت تسهیلات است که رویکرد دولت کمک به این امر است.

خبرنگاران دریافت تسهیلات دغدغه کارآفرینان خراسان شمالی است

هادی کاهانی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: کارآفرین در اصل، باید بتواند با نوآوری سبب رونق کسب و کار در جامعه باشد، نه تنها از کمک دولت بی نیاز باشد بلکه کمکگر دولت در کاهش مسائل رونق کسب و کار در جامعه باشد.

وی افزود: ضعف زیرساخت ها و شرایط موجود در جامعه سبب شده تا کارآفرینان در فعالیت های خود نیازمند و متقاضی دریافت تسهیلات باشند.

کاهانی مقدم در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به خدمات قابل ارائه به کارآفرینان در استان گفت: در استان 10 شرکت مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی فعال است که می تواند به متقاضیان طرح های سرمایه گذاری که مبتنی بر نوآوری است، مشاوره ارائه دهد.

رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شاقتصادی افزود: ارزیابی فنی - اقتصادی طرح ها، ارائه خدمات حقوقی، قانونی، برنامه ریزی و و بازاریابی، از جمله مواردی است که در این مراکز ارائه می شود.

وی گفت: یکی از مسائل در سرمایه گذاری ها، نبود آشنایی لازم و کافی سرمایه گذار است، در این زمین نیاز است تا فرد متقاضی دریافت تسهیلات، مجاب به دریافت مشاوره های لازم شود.

کاهانی مقدم گفت: از دستگاه های اجرایی هم انتظار می رود متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی را به مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی سوق دهند تا در فرایند اجرای طرح گرفتار مسائل نشوند.

وی گفت: در این زمینه تلاش داریم تا با اقدام اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، دریافت مشاوره از این مراکز، به عنوان نیاز در میان سرمایه گذاران بدل شود.

کاهانی مقدم گفت: یکی دیگر از ظرفیت ها برای خدمات رسانی به کارآفرینان، کافه های کارآفرینی است، در استان هفت کافه کارآفرینی فعال است که به عنوان پاتوقی برای کارآفرینان است.

وی افزود: کافه های کارآفرینی، پاتوقی برای دانشجویان، اساتید و صاحبنظران است تا با گرد آمدن در این محل ایده های خود در زمینه کارآفرینی را به بررسی و مشورت بگذارند، این پاتوق ها، علاوه بر طرح ایده های کارآفرینی، بستری برای بیان مسائل، چالش ها و معضلات هر بخش است.

رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شاقتصادی گفت: یک مرکز شتاب دهنده با همکاری پارک علم و فناوری در استان فعال شده است که به صورت تخصصی به کارآفرینان خدمات می دهد و یک باشگاه کارآفرینی نوجوانان هم در مرکز استان با رویکرد خدمات رسانی به نوجوانان فعالیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1380

به "خبرنگاران دریافت تسهیلات دغدغه کارآفرینان خراسان شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دریافت تسهیلات دغدغه کارآفرینان خراسان شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید