خسارت 60 میلیاردی به گلخانه های لرستان

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/لرستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: درپی شیوع ویروس کرونا بر اساس برآوردهای اولیه حداقل 60 میلیارد ریال به واحدهای گلخانه استان خسارت وارد شده است.

خسارت 60 میلیاردی به گلخانه های لرستان

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

چنگیز ابراهیمی اظهار کرد: مساحت واحدهای گلخانه استان لرستان بیش از 64 هکتار است که در زمینه فراوری محصولات سبزی و صیفی، گیاهان دارویی و گل های شاخه بریده فعالیت می نمایند.

وی توضیح داد: شیوع ویروس کرونا بر فرایند فراوری تا مصرف این واحدهای فراوریی تأثیر منفی گذاشته است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سالانه بیش از چهار و نیم میلیون گل شاخه بریده در استان لرستان فراوری می گردد به دلیل همین شرایط ویژه که در کل دنیا، کشور و استان ما به وجود آمده است عمده خسارات به گل های شاخه بریده وارد شده است حداقل یک و نیم میلیون گل شاخه بریده استان خسارت دید و به بازار مصرف عرضه نشد.

ابراهیمی اعلام نمود: به همین دلیل و به منظور یاری به فراورینمایندگان؛ وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی را به هیئت دولت ارائه نموده اند که استمهال وام ها، کاهش سود بانکی، بخگرددگی جرائم دیرکرد وام ها، بخگرددگی هزینه های آب، برق و گاز از جمله مواردی است که مورد تقاضای ما است و امیدواریم با تصویب این پیشنهادات در هیئت دولت و ابلاغ آن به استان ها بتوانیم تا حدود زیادی مسائل واحدهای گلخانه ای متضرر شده بر اثر پدیده شیوع کرونا را جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 897

به "خسارت 60 میلیاردی به گلخانه های لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 60 میلیاردی به گلخانه های لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید