تور استانبول: خوشمزه ترین غذاهای استانبول

به گزارش مجله روگذر، برترین غذاهای استانبول

غذاهای ترکی خیلی متنوع هستند و از معروفیت جهانی برخوردارند. استانبول فرهنگ های مختلفی دارد که همه آن ها بر روی غذاهای این ناحیه تاثیر گذاشته است. وقتی در این شهر هستید غذاهای فست فودی را فراموش کنید و از طعم غذاهای اصیل ترکی لذت ببرید. اما با غذاهای مختلفی که این شهر دارد کدام غذا را باید انتخاب کنید؟ اینجاست که این پست به یاری شما می آید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با خوشمزه ترین غذاهای استانبول آشنا شوید.

تور استانبول: خوشمزه ترین غذاهای استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

صبحانه ترکی

عادت های صبحانه ای ترک ها کمی با اروپایی ها فرق دارد. برای آغاز صبحانه، چای جایگزین قهوه می گردد. بعلاوه، گوجه و خیار خرد شده حتما باید در صبحانه ترکی باشد، بقیه چیزها معمولا مثل اروپایی هاست. معمول ترین نانی که استفاده می گردد نان سفید است هرچند که اگر می خواهید سالم تر غذا بخورید انواع مختلفی از نان غلات مثل نان جو هم می توانید بهره ببرید. پنیر سفید، پنیر چدار، زیتون سیاه یا سبز، کره، خامه پرچرب، عسل، مربا، املت یا تخم مرغ آب پز از خوراکی های معمولی هستند که در صبحانه استفاده می شوند. سوکوک و بورک دو غذایی است که معمولا در هنگام صبحانه برای مهمان می آورند. سوکوک از سوسیس گوشت چرخ نموده گاو درست می گردد که روی آن را ادویه هایی مثل زیره، سوماق و فلفل می زند و با تخم مرغ در روغن زیاد سرخ می نمایند، غذای پرچرب ولی خوشمزه ای ست. بورک از ورقه های نارک خمیر درست می گردد و آن را با پنیر، گوشت چرخ نموده و سبزیجات پر نموده، سپس خمیر را پیچیده و در روغن سرخ می نمایند. واقعا بهتون پیشنهاد می کنیم که در سواحل بسفر صبحانه ترکی را امتحان کنید و از طعم غذا و منظره ها بینظیر لذت برید.

منمن (Menemen)

منمن از املت های خوشمزه ترکی است. پیاز سرخ شده و فلفل کاملا با گوجه فرنگی پخته می گردد و در آخر با تخم مرغ، گیاهان معطر، جعفری و فلفل قرمز مخلوط می شوند. غذای ساده و ارزانی است که خیلی راحت آماده می گردد و ترک ها معمولا این غذا را برای صبحانه سفارش می دهند. نام این غذا از منطقه منمن در ازمیر آمده چون گوجه فرنگی که از مواد اصلی این غذا است اولین بار در اوایل دهه 1920 در ازمیر کاشته شد. از آن جایی که غذایی متداول است طبیعه که تنوع های زیادی داشته باشد برخی آن را با پنیر، گوشت چرخ نموده، قارچ، سوسیس، حتی مرغ یا بادمجان درست می نمایند.

مزه (Meze)

مزه بیشتر از آن که یک غذای کامل باشد یک پیش غذای سرد است. بیشتر مزه ها به عنوان اشتها آور در رستوران ها سرو می شوند. معموولا پیشخدمت به سمت میز شما می آید و همه مزه هایی که در آن رستوران وجود دارد را در ظرفی می گذارد تا از آن انتخاب کنید. مزه را در وسط میز می گذارند و همه از آن می خورند. مزه هایی که معمولا استفاده می گردد شامل سالاد بادمجان کبابی، بادمجان کبابی با ماست، بادمجان کبابی با سس گوجه، ماست نعنا، لوبیا چیتی، کنگر فرنگی و … می باشد.

کویو کبابی (kuyu kebabi)

کویو کبابی غذای مخصوص شهر قسطمونی در غرب ناحیه دریای سیاه است. کویو به معنی خوب است و ایده پخت آن اینطوری است که گوشت بره نر را بدون اجزای داخلی آن به آرامی کباب می نمایند و برای مزه دار کردن آن از شاخه درخت کاج استفاده می گردد.

منبع: theistanbulinsider.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2013

به "تور استانبول: خوشمزه ترین غذاهای استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: خوشمزه ترین غذاهای استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید