راه اندازی موزه دائمی هنر رشتی دوزی در عمارت کلاه فرنگی رشت

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/گیلان معاون صنایع دستی گیلان، از اتمام مراحل راه اندازی موزه دائمی هنر رشتی دوزی در عمارت کلاه فرنگی رشت خبر داد و گفت: فاز نخست طرح موزه رشتی دوزی ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

راه اندازی موزه دائمی هنر رشتی دوزی در عمارت کلاه فرنگی رشت

فرزاد رشیدی در گفت وگو با خبرنگاران، از راه اندازی کوزه دائمی هنر رشتی دوزی خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، راه اندازی موزه دائمی هنر فاخر رشتی دوزی در عمارت کلاه فرنگی باغ محتشم رشت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح موزه رشتی دوزی ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: در فاز اول این طرح، آثار فاخر تولید شده از طریق هنرمندان شاخص رشتی دوزی در این ساختمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون صنایع دستی گیلان شرح داد: در مرحله بعدی شاهد ایجاد بخش های تعاملی و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان این موزه با نحوه تولید آثار ارزشمند رشتی دوزی خواهیم بود.

رشیدی از راه اندازی بازارچه تخصصی ارائه محصولات صنایع دستی در محدوده عمارت کلاه فرنگی رشت به عنوان فاز سوم و نهایی طرح مذکور خبر داد و اضافه کرد: بخشی از آثار رشتی دوزی این موزه از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خریداری شده و بخش دیگر از طریق هنرمندان ارزشمند استان گیلان جهت نمایش دائمی به این موزه اهدا شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته شهر رشت با موضوع رشتی دوزی به همراه چهار روستای دیگر از گیلان، در فهرست شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1934

به "راه اندازی موزه دائمی هنر رشتی دوزی در عمارت کلاه فرنگی رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی موزه دائمی هنر رشتی دوزی در عمارت کلاه فرنگی رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید