زمینه توسعه طرح های نوآورانه برای مشارکت بیشتر اجتماعی فراهم شد

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/همدان مدیر برنامه ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: مرکز نوآوری اجتماعی همدان نخستین مرکز در کشور است که زمینه های توسعه طرح های نوآورانه برای مشارکت بیشتر اجتماعی را فراهم می نماید.

زمینه توسعه طرح های نوآورانه برای مشارکت بیشتر اجتماعی فراهم شد

باقر کریمی شعار در گفت وگو با خبرنگاران، از افتتاح نخستین مرکز نوآوری اجتماعی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در چهارم مردادماه در همدان اطلاع داد و اظهار کرد: در راستای سیاست های کلان و اهداف کمیته امداد در استفاده از مراکز شتاب و نوآوری کار مشترکی با پارک علم و فناوری انجام و تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد شد.

وی اضافه نمود: هدف مرکز نوآوری و شتاب دهنده تخصصی و اجتماعی پذیرش و حمایت از استارتاپ ها و ایده های قابل اجرا و تأثیرگذار اجتماعی است.

مدیر برنامه ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه قشرکم درآمد، آسیب پذیر و مددجویان کمیته امداد مخاطبان اصلی مرکز نوآوری اجتماعی هستند، اعلام کرد: فعالان حوزه اجتماعی می توانند طرح های خود را به این مرکز ارائه نمایند تا با حمایت های این مرکز طرح های آنها توسعه یابد.

کریمی شعار اعلام کرد: در جلسات متعدد کمیته امداد و پارک علم و فناوری استان همدان تصمیم بر این شد تا کمیته امداد فضایی به وسعت 200 مترمربع آماده و برای استقرار استارتاپ ها تجهیز کند و اکنون این فضا در خیابان شریعتی آماده شده و نزدیک به هفت واحد در این مرکز می توانند مستقر شوند.

وی با بیان اینکه این نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور است که زمینه های توسعه طرح های نوآورانه برای مشارکت بیشتر اجتماعی را فراهم می نماید، گفت: طرح های برجسته پس از حمایت در این مرکز برای توسعه بیشتر به پارک علم و فناوری همدان معرفی می شوند.

مدیر برنامه ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه فراخوان پذیرش ایده و کسب و کار نوآورانه در حوزه کارآفرینی اجتماعی به وسیله فضای مجازی، سایت کمیته امداد و دانشگاه ها منتشر شده است، اضافه نمود: فعالان اجتماعی تا سرانجام مردادماه برای ارسال ایده های خود فرصت دارند.

وی یاری به بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد نیازمند، شناسایی و ایجاد ارتباط بین خیرین کارآفرین و مددجویان، بهره گیری از بسترهای نوین فناورانه با هدف ارتقاء مشارکت عمومی در امور خیر و نیکوکارانه و کاهش هزینه و افزایش کارآیی فرآیندهای عملیاتی خیریه ها با رویکرد خدمات رسانی بهتر به نیازمندان را از محورهای پذیرش فراخوان اعلام شده برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1192

به "زمینه توسعه طرح های نوآورانه برای مشارکت بیشتر اجتماعی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه توسعه طرح های نوآورانه برای مشارکت بیشتر اجتماعی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید