سقوط نرخ بلیط های چارتری در پی کاهش تقاضای سفر

به گزارش مجله روگذر، به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، با وجود آزادسازی نرخ بلیط هواپیماها، به دلیل کاهش تقاضا برای انجام سفرهای هوایی در اردیبهشت و خردادماه، قیمت بلیط هواپیما بعضی پروازهای چارتری کاهش یافته است.

سقوط نرخ بلیط های چارتری در پی کاهش تقاضای سفر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای توریستی کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

مقصود اسدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، گفت که پس از تعطیلات نوروزی، مسافرت ها در اردیبهشت و خردادماه هر سال کمتر می گردد و این مسئله بر کاهش تقاضای سفر با هواپیما نیز تأثیرگذار است.

وی یادآوری کرد هر چه عرضه در بازار زیاد گردد، تقاضا کاهش پیدا می نماید.

اسدی سامانی ادامه داد که با توجه به کاهش تقاضا در بازار، شرکت های چارترنماینده که هزینه خرید بلیط را به شرکت های هوایی پرداخت نموده اند به منظور کسب درآمد بیشتر به فروش بلیط چارتر با قیمت کمتر وادار شده اند.

اسدی سامانی درباره شمار شرکت های هوایی کشور گفت:

هم اکنون 14 شرکت هوایی در کشور داریم. دو شرکت نیز پیروز شده اند از سازمان هواپیمایی کشوری موافقت اصولی را دریافت نمایند.

وی اضافه نمود که پس از اینکه شرکت ها موافقت اصولی را دریافت کردند، شش ماه فرصت دارند با تأمین ناوگان مورد احتیاج پروازهای هوایی خود را شروع نمایند، در غیر این صورت می توانند شش ماه دیگر آن را تمدید نمایند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت که این دو شرکت هم اکنون در حال تأمین ناوگان و ایجاد ساختارهای سازمانی هستند تا بتوانند تا در موعد مقرر قانونی پروازهای خود را عملیاتی نمایند.

اسدی سامانی درباره تأمین ناوگان بیشتر از سوی ایرلاین های ایرانی گفت که بسیاری از شرکت های هوایی برای نوسازی ناوگان هوایی خود در حال مذاکره با شرکت های اجاره دهنده هواپیما هستند تا بتوانند ناوگان مورد احتیاج خود را به صورت اجاره یا اجاره به شرط تملیک تأمین نمایند.

شرکت های هوایی ایران هم اکنون بیش از 260 هواپیما در اختیار دارند که نزدیک به 100 فروند آن زمین گیر است و بقیه در جهتهای داخلی و بین المللی پرواز می نمایند.

از نهم آذرماه پارسال در بیش از 170 جهت داخلی طرح آزادسازی قیمت بلیت پروازهای داخلی اجرا شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 775

به "سقوط نرخ بلیط های چارتری در پی کاهش تقاضای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط نرخ بلیط های چارتری در پی کاهش تقاضای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید