شهرستان خاتم یزد از ظرفیتهای خوبی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است

به گزارش مجله روگذر، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشورمان، شهرستان خاتم یزد از ظرفیتهای خوبی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است.

شهرستان خاتم یزد از ظرفیتهای خوبی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است

سید عزت الله ضرغامی در سفر به شهرستان خاتم یزد از بعضی بناهای تاریخی و گردشگری این شهرستان تماشا و در جمع مسئولان منطقه اظهار کرد: خاتم یکی از منطقه ها مهم و قابل توجه میراث و گردشگری استان یزد است ولی به علت نبود راه های دسترسی مناسب ظرفیتهای آن نهفته مانده که برای جهش در حوزه های مورد نظر باید اقداماتی انجام گردد.

وی در بازدید از سرچشمه نهر مسیح گفت: مجموعه گردشگری سرچشمه نهر مسیح یکی از قدیمی ترین و دائمی ترین رودخانه های دائمی در استان یزد که با فضای سرسبز و پرنشاطی که دارد، در ایام سال گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه سفر می نمایند اما احتیاج است در بحث امکانات رفاهی اقداماتی انجام گردد تا شاهد رونق بیشتر این منطقه باشیم.

وزیر میراث فرهنگی گفت: یکی از مسائل شهرستان خاتم در بحت گردشگری نبود اقامتگاه برای گردشگران و مسافران است که باید از حالت گذری به هدف گردشگری تبدیل گردد تا مسافرانی که از این مسیر گذر می نمایند حتی برای یک روز نیز در این شهرستان اقامت داشته و از ظرفیتهای گردشگری آن بهره ببرند.

ضرغامی در بازدید از قلعه ملکی و قلعه محمد باقری اعلام کرد: در این بازدید مقرر شد کار بازسازی و بازسازی این بناهای تاریخی در دستور کار قرار گیرد و زمینه لازم برای مشارکت سرمایه گذاران در حوزه های مختلف گردشگری فراهم گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2313

به "شهرستان خاتم یزد از ظرفیتهای خوبی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان خاتم یزد از ظرفیتهای خوبی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید