صدور حکم خرید کتاب به جای حبس مجرمان در گنبدکاووس

به گزارش مجله روگذر، رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری گنبدکاووس، در شرق استان گلستان، حکمی صادر نموده که بر اساس آن افرادی که مرتکب جرایم سبک شده اند به جای حبس، به خرید کتاب محکوم می شوند.

صدور حکم خرید کتاب به جای حبس مجرمان در گنبدکاووس

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گفته قاضی قاسم نقی زاده، یک سری کتاب برای زندان گنبد کاووس خریداری می گردد که عناوین آنها متنوع است و از کتاب های بسیار ساده تا کتا ب های تخصصی را در برمی گیرد. بر اساس دستور قاضی نقی زاده، در هر نامه اعزام متهم به زندان هم اعلام می گردد که به وی ابلاغ نمایند تا روز جلسه دادگاه 5 جلد کتاب مطالعه و خلاصه آن را به همراه یک حدیث ارسال کند. مطابق اصلاحاتی که در سال 1392 در قانون مجازات اسلامی اجرا شده، قضات در ایران می توانند بنا به تشخیص به جای احکام زندان از مجازات های جایگزین استفاده نمایند. انجام خدمات عام المنفعه و کار رایگان برای نهادهای عمومی مثل سازمان حفاظت از محیط زیست، میراث فرهنگی، هلال احمر و کمیته امداد به عنوان مجازات های جایگزین معین شده اند. قاضی نقی زاده می گوید:

مطالعه کتاب در زندان علاوه بر مزیت های فردی و اجتماعی، از درگیری زندانیان با یکدیگر می کاهد.وی در دفاع از مجازات های جایگزین حبس می گوید: زندان اثرات مادی و روانی جبران ناپذیری بر مجرم و خانواده او می گذارد که با مجازات جایگزین حبس می توان آن را کاهش داد. فراهم کردن امکان پذیرفته شدن محکومان در جامعه و پیشگیری از رفتار ضد اجتماعی آنان، به حداقل رسیدن حس انتقام در فرد محکوم و کاستن از هزینه نگهداری زندانی شامل پوشاک، خوراک و حفاظت مهمترین مزایای مجازات های جایگزین حبس است. منبع: bbcمنبع: کجارو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 822

به "صدور حکم خرید کتاب به جای حبس مجرمان در گنبدکاووس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور حکم خرید کتاب به جای حبس مجرمان در گنبدکاووس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید