طراحی با چمن مصنوعی، سبز و همواره سبز!

به گزارش مجله روگذر، طراحی با چمن مصنوعی همیشه مورد توجه طراحان دکوراسیون بوده است، چراکه چمن مصنوعی بیشتر در فضا های باز مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل نگهداری آسان تر نسبت به چمن طبیعی، انتخاب به صرفه تری محسوب می گردد.

طراحی با چمن مصنوعی، سبز و همواره سبز!

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - طبیعت و سبزی آن همواره می تواند به انسان احساس آرامش دهد. به همین دلیل هر فردی سعی می نماید به نوعی حال و هوای آن را با خود همراه داشته باشد. با این حال باید قبول کنیم که شاید در برخی مواقع نتوانیم نمونه های طبیعی آن ها را داشته باشیم. به همین دلیل است که در برخی اماکن با گل های مصنوعی و یا چیز هایی از این دست رو به رو می شویم. یکی از این موارد که طبیعت و سبزی آن را در ذهن شما تداعی می نماید طراحی با چمن مصنوعی است که به نوبه خود صندلی مناسب و پرقوتی را در طراحی های فضا های بیرونی و البته درونی پیدا نموده است.

امروزه استفاده از چمن مصنوعی گستردگی و رواج بسیاری نسبت به گذشته پیدا نموده است، چراکه انواع باکیفیت و طبیعی تری از چمن مصنوعی در بازار و توسط متخصصان به فروش می رسد که خیال افراد را راحت می نماید. در این مطلب می خواهیم طراحی با چمن مصنوعی را کمی دقیق تر مورد آنالیز قرار دهیم.

چمن مصنوعی تزئینی

چمن های تزئینی در واقع چمن هایی هستند که ارتفاع الیاف آن ها چیزی در حدود 10 تا 40 سانتی متر است. باید گفت که در فراوری و ساخت چنین چمن هایی اولویت با آن هایی است که بیشترین شباهت را با چمن های طبیعی دارند، چه از نظر رنگ و اندازه و چه از نظر میزان تراکم و حجم آن ها.

فضا های مناسب برای طراحی با چمن مصنوعی

همانطور که گفتیم امروزه کیفیت چمن های مصنوعی ارتقاء بسیاری یافته و همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از چمن مصنوعی از زمین های فوتبال و گلف فراتر رود و وارد فضا های متنوع و پررفت و آمدتری گردد. توصیه ما این است که برای استفاده از چمن مصنوعی به سراغ این فضا ها بروید:

  • فضای سبز خانه
  • روف گاردن هایی که تحمل وزن چمن طبیعی را ندارند
  • فضا هایی که شرایط لازم برای رشد چمن طبیعی را ندارند
  • فضا هایی برای بازی حیوانات خانگی
  • رستوران فضای باز
  • چمن مصنوعی فوتسال
  • کاربری مهد کودک و مدارس
  • بالکن هتل و یا خانه ها
  • چمن مصنوعی باغ تالار ها
  • فضا های سه بعدی روی دیوار
  • زمین بازی بچه ها
  • کف آتلیه عکاسی
  • فضای بین سنگ ها
  • مکان هایی که می خواهید همواره سبز باشد، ولی به دلیل هدر رفتن آب در زمان آبیاری ترجیح می دهید در مصرف آن صرفه جویی کنید.

مزایای طراحی با چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی در محیط های مختلف می تواند به دنبال خود مزایایی را هم به همراه داشته باشد. برای مثال در طراحی با چمن مصنوعی احتیاجی به کوتاه کردن، آب دادن، کود دادن و حتی آفت کشی وجود ندارد. این نوع چمن ها هزینه های آب مصرفی را کاهش می دهند و در تمام طول سال هم ظاهر یک شکل و یکسانی دارند. باید این را هم اضافه کنیم که این نوع چمن ها قابلیت شست و شوی آسانی نیز دارند.

معایب چمن مصنوعی

یکی از معایب اصلی طراحی با چمن مصنوعی هزینه بالای آن است. علاوه بر این برای نصب درست و مناسب آن هم نمی توان به هرکسی اعتماد کرد و باید این کار را به افرادی ماهر در این کار که متخصص هم هستند بسپارید. اگر بخواهید از انواع ارزان قیمت چمن مصنوعی بهره ببرید، باید بگوییم که این نوع چمن ها معمولا کیفیت خوبی ندارند، پس گول ظاهر آن ها را نخورید! از دیگر معایب طراحی با چمن نیز می توان به این مورد اشاره نمود که چمن های مصنوعی معمولا با نور آفتاب و یا حرارت به شدت داغ می شوند تا جایی که ممکن است پای شما را بسوزانند. به همین دلیل در استفاده از چمن مصنوعی در هر آب و هوایی آزادی عمل ندارید و بهتر است اگر در مناطق جنوبی و یا مناطق آفتابی هستید به کلی فکر استفاده از چمن مصنوعی را از سرتان بیرون کنید.

نکات مهم در تهیه چمن مصنوعی

توصیه ما این است که در زمان تهیه چمن مصنوعی به دنبال چمن هایی باشید که در آن ها مقداری از رنگ قهوه ای استفاده شده است چرا که این ویژگی می تواند ظاهر طبیعی تری به طراحی سبز شما بدهد. همچنین در نظر داشته باشید که بهتر است برای نصب چمن مصنوعی خود از افراد متخصص یاری بگیرید تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

همانطور که پیشتر اشاره نمودیم بهتر است این قاعده را مدنظر داشته باشید که هر چقدر پول دهید، همانقدر آش می خورید! پس این را قبول کنید که شاید مجبور شوید با صرف هزینه ای کمی بیشتر، طراحی چمن مصنوعی باکیفیت و دلخواهتان را به دست آورید.

نصب چمن مصنوعی

قبل از اینکه آستین هایتان را بالا بزنید و طراحی با چمن مصنوعی خود را آغاز کنید باید همه گیاهان هرز و همینطور چمن های طبیعی موجود را پاک کنید. توصیه ما این است که برای این کار از تیلر استفاده نکنید چراکه نمی تواند به اندازه کافی سطح زمین را پاک کند. همین مسئله هم به مراتب می تواند برای چمن مصنوعی شما مشکل ساز گردد:

  • برای آنکه بتوانید چمن مصنوعی را به خوبی نصب کنید ضروری است که مراحلی را پشت سر بگذارید. قدم اول مرحله زیرسازی است که در این مرحله سه بخش وجود دارد: زیرسازی روی سطوح نرم و با نفوذپذیر با مواد نرم، زیرسازی روی سطوح نرم و یا نفوذپذیر با مواد سخت و در نهایت هم زیرسازی روی سطوح سخت.
  • مرحله دوم نیز به نصب و اجرای چمن های مصنوعی اختصاص پیدا می نماید. در این مرحله برای قدم اول باید چمن ها را برش دهید. در اینجا باید بگوییم که اگر فضا و محیطی که تصمیم دارید طراحی با چمن مصنوعی را برای آن انجام دهید کوچک باشد می توانید با دقت بسیار بالا خودتان هم این کار را انجام دهید، ولی اگر ابعاد عظیم تر از این حرف هاست بهتر است وقت را تلف نکنید و هرچه سریع تر کار را به دست کاردان و یک متخصص بسپارید. در نهایت هم بعد از برش زدن چمن با یاری چسب چمن را به خوبی بر روی زمین بچسبانید.

اگر شما هم از چمن مصنوعی برای طراحی منزل خود استفاده نموده اید، نظرات و تجربیات خود را در انتهای این صفحه در قسمت ارسال نظر با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1469

به "طراحی با چمن مصنوعی، سبز و همواره سبز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی با چمن مصنوعی، سبز و همواره سبز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید