طرز تهیه کوکو سبزی به روش های مختلف در سه سوت

به گزارش مجله روگذر، کوکو سبزی یکی از غذاهای خوشمزه، سبک و پرطرفدار در خانواده های ایرانی است. طرز تهیه این غذا بسیار راحت است و کم هزینه بودن آن، کوکو سبزی را به یکی از گزینه های مورد علاقه برای مادر ها و دانشجو ها تبدیل نموده است.

طرز تهیه کوکو سبزی به روش های مختلف در سه سوت

در تهیه کوکو سبزی از انواع سبزیجات معطر مانند گشنیز، تره، شوید، ترخون، نعناع، ریحان و سبزی های معطر محلی استفاده می گردد و در برخی از منطقه ها از کاهو نیز استفاده می نمایند تا کوکو سبزی ترد گردد.

اگر در پی یک فهرست غذا برای ناهار هستید، کوکو سبزی را حتماً در آن فهرست قرار بدهید.

کوکو سبزی با زرشک و گردو:

برای تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو که آسان ترین نوع کوکو سبزی است، کافی است سبزی آن را که شامل تره، گشنیز، جعفری و شوید است را آماده کنیم. این سبزی باید کاملاً ریز خرد گردد و به اندازه خیلی کم تفت داده گردد به طوری که آب سبزی تبخیر گردد. موادی که برای کوکو یبزی به غیر از سبزی آن ضروری است موادی چون تخم مرغ، روغن مایع، گردو، زرشک و اندازه کمی آرد است.

کوکو سبزی به علت آنکه غذایی ساده و آسان است برای افراد شاغل و دانشجویان مناسب است. برای ادامه مطالب طرز تهیه کوکو سبزی با گردو و زرشک بر روی لینک کلیک کنید.

کوکو سبزی با سیب زمینی:

دستورهای پخت و مواد متفاوتی برای کوکو سبزی وجود دارد، اما یکی از خوشمزه ترین نوع کوکو سبزی اضافه کردن سیب زمینی به کوکو سبزی است.

تنوع دادن در تهیه غذاهای مختلف باعث به وجد آمدن ذوق و سلیقه شما می گردد. برای طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی موادی چون تخم مرغ، سبزیجات معطر، آرد، سیب زمینی، پیاز خرد شده، و ماست برای ترد شدن آن مورد احتیاج است. در این کوکو ادویه جاتی مانند نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه جهت خوشمزه تر شدن استفاده می گردد. برای ادامه مطالب طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی بر روی لینک کلیک کنید.

کوکو سبزی در فر

کوکو سبزی همانطور که از نام آن معین است از سبزی های معطر و خوشبو استفاده می نمایند. چندین سبزی در کوکو سبزی ثابت است و نوع های دیگر آن با توجه به محل سکونت شما می تواند سبزی های معطر دیگری به آن اضافه گردد. مقدار کالری در نظر گرفته شده برای یک وعده استفاده از کوکو سبزی در حدود 180 تا 220 کالری در نظر گرفته شده است که البته با توجه به نوع افزودنی های آن می تواند متغیر باشد.

یکی از مسائل کوکو سبزی مصرف بیش از حد روغن سرخ کردنی آن هنگام سرخ کردن است و برای افرادی که نگران رژیم غذایی خود هستند گزینه مناسبی نیست. بنابراین برای رژیمی درست کردن آن به جای سرخ کردن در تابه و با استفاده از روغن سرخ کردنی از فر استفاده می کنیم. برای ادامه مطالب طرز تهیه کوکو سبزی در فر بر روی لینک کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1954

به "طرز تهیه کوکو سبزی به روش های مختلف در سه سوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سبزی به روش های مختلف در سه سوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید