ظرفیت فروشگاه های آنلاین بزرگ در مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش مجله روگذر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ارزانی کالای قاچاق نسبت به کالا هایی که از مبادی رسمی می شود وارد کشور، مصرف کننده را ترغیب به خرید این کالا ها می کند در حالیکه بسیاری از این کالا ها فاقد ضمانت پس از فروش هستند.

ظرفیت فروشگاه های آنلاین بزرگ در مبارزه با قاچاق کالا

علیرضا زندیان با اشاره به ظرفیت فروشگاه های آنلاین بزرگ مثل دیجی کالا در مبارزه با قاچاق، گفت: در حال حاضر کالا های قاچاق در بازار های سنتی به دلیل ضعیف نظارتی به وفور یافت می شود و این کالا ها نسبت به کالا هایی که از مبادی رسمی وارد کشور شده و به طور مثال در فروشگاه های آنلاین معتبر و قانونی به فروش می رسد، ارزان تر هستند، زیرا هزینه هایی مانند تعرفه گمرکی، عوارض و... به ازای واردات آن پرداخت نمی شَود.

وی با اشاره اثرات منفی قاچاق کالا بر تولید داخلی، افزود: ارزانی کالای قاچاق نسبت به کالا هایی که از مبادی رسمی می شود وارد کشور، مصرف کننده را ترغیب به خرید این کالا ها می کند در حالیکه بسکمک از این کالا ها فاقد ضمانت پس از فروش هستند.

کننده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با افزایش نظات و کنترل از فروش کالا های قاچاق در بازار جلوگیری کرد، ادامه داد: واردکننده کالای قاچاق عوارض کمرگی و... نمی پردازد بنابراین کالای وارداتی را تنها با سود مشخصی به فروش می رساند در حالیکه فروشگاه های آنلاین قانونی باید علاوه بر پرداخت عوارض و گمرکی، اقتصادیات و... را محاسبه کرده سپس کالا ها را به فروش رسانند در نتیجه قیمت کالا افزایش می یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان بر خلاف بازار های سنتی بر عملکرد فروشگاه های آنلاین نظارت داشت، افزود: به منظور حمایت از فروشگاه های آنلاین معتبری مثل دیجی کالا که همزمان با شیوع ویروس کرونا با عرضه کالا ها به صورت آنلاین کمک بسکمک به جامعه کردند، می تواند مشوق های مانند معافیت های اقتصادیاتی، معافیت های عوارض و. پیش بینی کرد.

زندیان شرح داد: می توان موضوع معافیت های اقتصادیاتی و... فروشگاه های آنلاینی که با مجوز فعالیت می کنند، را در کمیسیون اقتصادی بررسی و راه چاره هایی برای آن پیش بینی کرد

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1692

به "ظرفیت فروشگاه های آنلاین بزرگ در مبارزه با قاچاق کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فروشگاه های آنلاین بزرگ در مبارزه با قاچاق کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید