قدرت انتقال دلتا ابتلای خانوادگی را افزایش داده است

به گزارش مجله روگذر، یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: دلیل بروز ابتلا های خانوادگی، قدرت انتقال بالای جهش دلتاست.

قدرت انتقال دلتا ابتلای خانوادگی را افزایش داده است

مسعود یونسیان، متخصص اپیدمیولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش سرایت پذیری واریانت دلتا نسبت به سایر جهش های ویروس کرونا، قدرت سرایت پذیری ویروس، در حد آبله مرغان اعلام شده، می توان گفت یکی از بالاترین اندازه سرایت پذیری در بین ویروس های شناخته شده است. تنها تفاوت آن با سایر ویروس هایی که قدرت سرایت پذیری بالا دارند این است که قدرت کشندگی بیشتری دارد.

یونسیان اضافه نمود: دلیل بروز ابتلا های خانوادگی، قدرت انتقال بالای جهش دلتاست. اگر فردی از اعضای خانواده که تا به امروز به این ویروس مبتلا نشده است به این جهش مبتلا گردد تا زمان تشخیص، سایر اعضای خانواده را هم مبتلا می نماید.

او ادامه داد: این ویروس به گونه ای است که انتقال و سرایت پذیری آن، قبل از اینکه علائم بیماری معین گردد، شروع می گردد. در نتیجه همه افراد باید احتیاط لازم را داشته باشند و بر استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی مداومت نمایند.

این متخصص اپیدمیولوژی بیان نمود: منطقی نیست از مردم توقع داشته باشیم که حتی در خانه های خود ماسک بزنند، ولی باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مراقبت های جدی از ورود ویروس به خانه پیشگیری کرد، یعنی به هیچ اسم در مراسمی که حضور در آن ضرورتی ندارد شرکت نکنیم و در فضا های بسته و بدون تهویه مناسب و بعلاوه در تجمعات مختلف قرار نگیریم و کمترین تماس را با سایر افراد داشته باشیم. مداومت بر استفاده از ماسک به ویژه در فضا های سربسته و عمومی، همچنان توصیه می گردد.

او گفت: توصیه ما این است در صورت لزوم و احتیاج به خریدهای ضروری، افراد از فروشگاه های بزرگی که فضای کافی، تهویه مناسب و امکان پراکنده شدن افراد در آن وجود دارد، استفاده نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1812

به "قدرت انتقال دلتا ابتلای خانوادگی را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت انتقال دلتا ابتلای خانوادگی را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید