قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی ممنوع!

به گزارش مجله روگذر، قرار دادن نان داغ در کیسه های پلاستیکی باعث بروز خطرات فراوانی برای مصرف کنندگان می گردد، زیرا پلاستیک از مواد نفتی و پتروشیمی فراوری شده است.

قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی ممنوع!

حرارت در کیسه های پلاستیکی سبب تعرق کیسه و کپک زدن نان می گردد. بهتر است به جای کیسه پلاستیکی از پارچه بهره ببرید. از پارچه های ساده بهره ببرید نه پارچه های رنگی، زیرا رنگ های بکار برده شده در آن ها مواد شیمیایی است. با مطلب مضرات قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی همراه مجله اینترنتی خبرنگاران باشید.

قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی یک اشتباه بزرگ

نان یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در خانواده های ایرانی است. نان در سلامت خانواده بسیار اهمیت دارد. اگر در نگهداری صحیح آن دقت نکنیم، سلامت تک تک اعضای خانواده را تهدید خواهد نمود. اکثریت ما وقتی برای خرید نان به نانوایی می رویم، آن ها را به صورت داغ جمع آوری می کنیم. سپس درون کیسه پلاستیکی قرار می دهیم که این کار اشتباه است.

قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی باعث به وجود آمدن محیطی مرطوب و گرم می گردد که به رشد باکتری ها و قارچ ها در نان منجر خواهد شد.

در صورتی که بخواهید نان گرم را در کیسه پلاستیکی نگه دارید، بخار در داخل کیسه محبوس شده و نان را خمیری می نماید و بافت آن را تغییر می دهد.

پلاستیک هم از مواد نفتی و پتروشیمی فراوری می گردد. مواد نفتی در شرایط تماس با مواد داغ و اسیدی، ماده ای به نام مونومر فراوری می نمایند. مونومر مولکول های کوچکی است که تعدادی اتم در یک ردیف را در برمی گیرد. این ماده در دراز مدت ممکن است خطرناک و سرطان زا باشد. فراوری مواد مونومر در کیسه و تماس با نان، باعث ایجاد بیماری های ریوی و اختلال گوارشی می گردد. بعلاوه سیستم های عملکردی بدن افراد را مختل می نماید.

برترین روش برای نگهداری نان در فریزر

نان را داخل کیسه های پارچه ای قرار داده و در فریزر بگذارید. اگر می خواهید از کیسه های پلاستیکی بهره ببرید، توجه داشته باشید که از قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی اجتناب کنید.

نان ها را بعد از آنکه حرارت شان را از دست دادند، در کیسه گذاشته و هوای داخل کیسه را کامل خالی کنید و بعد در فریزر بگذارید. این کار موجب حفظ تازگی و طعم نان برای مدت طولانی تری می گردد.ب رای استفاده مجدد از نان های یخ زده، بهتر است آنها را در دمای محیط قرار دهید یا برای مدت کوتاهی در مایکروویو یا حرارت گاز گرم کنید.

پیشنهاد مطالعه: روش های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2289

به "قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید