مانور زمینی اوکراین با آمریکا، لهستان و لیتوانی

به گزارش مجله روگذر، اوکراین به همراه ایالات متحده، لهستان و لیتوانی اواخر ژوئیه مانور نظامی بزرگی در بخش غربی اوکراین برگزار خواهند کرد و این دور دوم رزمایش هایی با حضور کی یف و شرکای خارجی ظرف یک ماه است.

مانور زمینی اوکراین با آمریکا، لهستان و لیتوانی

از وبسایت ویکی پدیا تماشا نمایید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مانور تحت نام سه شمشیر-2021 (Three Swords-2021) با مشارکت بیش از 1200 نیرو و بیش از 200 خودروی زرهی خواهد بود و از 17 تا 30 ژوئیه در میدان تمرین یاووریو در منطقه لویو اوکراین برگزار می شود.

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: مانور سه شمشیر-2021 شرایط مناسبی برای توسعه و همکاری موثر یگان های کشورهای شریک ایجاد میکند تا کیفیت افزایش یافته و سطح قابلیت های نظامی بالا برود.

هفته گذشته، اوکراین و ایالات متحده مانوری نظامی تحت نام نسیم دریا را آغاز کردند که با مشارکت بیش از 30 کشور در دریای سیاه و جنوب اوکراین بود. روسیه هم خواستار لغو این مانورها شده بود.

مانور نسیم دریا 2021 در پی افزایش تنش ها میان ناتو و مسکو برگزار شد. گفته می شود، ماه گذشته روسیه در راستا یک کشتی جنگی انگلیسی تیر هشدار شلیک کرده و بمب رها کرد تا آن را از آب های دریای سیاه در نزدیکی ساحل کریمه دور کند.

روابط میان کی یف و مسکو پس از الحاق کریمه به خاک روسیه و آنچه حمایت مسکو از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین خوانده می شود، پرتنش شد. اوکراین خواستار تسریع فرایند الحاق خودش به ناتو شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1772

به "مانور زمینی اوکراین با آمریکا، لهستان و لیتوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور زمینی اوکراین با آمریکا، لهستان و لیتوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید