پل طبیعی که شما را از روسیه به لیتوانی می برد!

به گزارش مجله روگذر، تپه کرونین روسیه و لیتوانی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری برای طبیعت گردان می باشد که بخشی از آن در کشور روسیه و بخش دیگر آن در کشور لیتوانی قرار گرفته است. این تپه در واقع سزمینی شنی است که از طبیعت و پوشش گیاهی بسیار زیبا و منحصر به فردی برخوردار است و گونه های جانوری مختلفی در آن جا یافت می شوند. همانطور که گفته شد هر دو این کشور ها به این تپه دسترسی دارند و لقب پارک ملی را به آن اختصاص داده اند.

پل طبیعی که شما را از روسیه به لیتوانی می برد!

شما می توانید به وسیله سفر به کشورهای روسیه و لیتوانی، از این تپه زیبا و طبیعت بکر و خارق العاده آن تماشا فرمایید. برای تصمیم گیری بهتر، تصمیم داریم شما را در این مقاله با جاذبه های گردشگری روسیه و لیتوانی آشنا کنیم تا بتوانید مقصد خود را انتخاب کنید. در ادامه نیز به توصیف تپه کرونین روسیه، جاذبه های طبیعی موجود در آن و موقعیت قرارگیری آن نسبت به این دو کشور می پردازیم.

تپه کرونین روسیه و لیتوانی

حالا که با معروف ترین جاذبه های طبیعی کشورهای روسیه و لیتوانی آشنا شدید، نوبت می رسد به جاذبه گردشگری زیبا و شگفت انگیز تپه کرونین که این دو کشور به طور مشترک صاحب آن هستند! همانطور که پیشتر اشاره نمودیم، قسمتی از این تپه شنی در کشور روسیه قرار گرفته است و بخشی از آن هم در کشور لیتوانی واقع شده است. جالب است بدانید که طول این تپه وسیع به 98 کیلومتر می رسد و عرض آن از 400 متر تا 3800 متر متغیر است !

نام تپه کرونین از تالاب کرونین گرفته شده است که اصل و ریشه این نام، به مردمان ساکن این منطقه در زمان های گذشته باز می گردد و دارای تاریخی غنی می باشد. این تپه زیبا و منحصر به فرد در سال 2000 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و معروفیت جهانی دارد. از زیبا ترین و شگفت انگیز ترین منطقه ها تماشای تپه کرونین، می توان به جنگل رقصان The Dancing Forest)) اشاره نمود که تماشا آن را به شدت به طبیعت گردان پیشنهاد می کنیم. فرم شکل گیری تنه درختان کاج در این جنگل، بسیار عجیب می باشد و به شکل پیچ در پیچ شکل گرفته اند که گویی در حال رقصیدن هستند!

گونه های گیاهی و جانوری متنوع در تپه کرونین روسیه و لیتوانی

این تپه صرفا یک تپه خاکی ساده و خشک و خالی نیست و دارای پوشش های گیاهی خاص و گونه های جانوری بسیار متنوعی می باشد.

قابل توجه است که تا کنون، زیست شناسان بیش از 600 گونه مختلف از گیاهان و درخت های متعدد را در این منطقه شناسایی نموده اند. این تپه زیبا زیستگاه جانوران گوناگونی از جمله گوزن ها، گرازهای وحشی، انواع خرس ها، روباه ها و سایر حیوانات می باشد که یکی از مجذوب نماینده ترین ویژگی های این منطقه برای گردشگر ها می باشد. به طور کلی می توان گفت که حدود 296 نوع گونه جانوری در این منطقه زندگی می نمایند بنابراین اگر به مشاهده زندگی حیوانات علاقه مند هستید، حتما به این منطقه سفر کنید.

تپه کرونین محل زندگی انواع پرندگان نیز می باشد زیرا این منطقه یکی از اصلی ترین جهت های مهاجرت 160 گونه از پرندگان گوناگون می باشد. به همین علت، بسیاری از افراد از این تپه به عنوان پل پرندگان یاد می نمایند. با توجه به وجود گونه های مختلف پرندگان، یکی از معروف ترین و مهم ترین ایستگاه های پرنده شناسی در این منطقه واقع شده است که قدمت آن به سال 1901 میلادی باز می گردد.

جاذبه های گردشگری کشور روسیه را بشناسید

کشور پهناور روسیه یکی از پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری می باشد که اقلیم سردسیری دارد. طبیعت زیبا و خارق العاده این کشور متشکل از سواحل دلنشین، دریاچه های زیبا، منطقه ها کوهستانی سبز، جنگل های انبوه، آتشفشان ها و صخره های بزرگ و با شکوه می باشد که همین موضوع منجر به محبوبیت آن شده است. تپه کرونین نیز یکی از جاذبه های طبیعی و منحصر به فرد این کشور می باشد. از معروف ترین مجذوب نمایندهیت های طبیعی روسیه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پارک کوه Ruskeala روسیه

علاوه بر تپه کرونین، پاک کوه روسکالا نیز از جذبه های تماشای روسیه است. این پارک کوهستانی در قسمت شمالی روسیه واقع شده است و از زیبایی بی نظیری برخوردار می باشد. شما می توانید طیف گوناگونی از گیاهان و جانوران بومی را در این پارک مشاهده کنید. منظرههای فوق العاده این پارک و بعلاوه بزرگراه آبی که از آن عبور می نماید، از دلایل محبوبیت پارک کوه Ruskeala محسوب می شوند.

ذخیره طبیعی Sinskie Stolby روسیه

این منطقه از نظر زمین شناسی دارد بسیار ارزشمند می باشد و معروفیت بسیاری دارد. گردشگران می توانند در در جنگل های انبوه و آبگیرهای زیبا و دلنشین این ذخیره گاه قدم بزنند و از زیبایی محسور نماینده آن لذت ببرند.

شبه جزیره کامچاتکا (Kamchatka) روسیه

طبیعت بی نظیر این شبه جزیره از جمله رودخانه های خروشان، چشمه های آب گرم و قله های برفی آن، جلوه ای رویایی و خاص به آن بخشیده است. اگر اهل طبیعت گردی هستید و جاذبه های طبیعی شما را به وجد می آورد، بازدید از این منطقه زیبا و به یادماندنی را به شما پیشنهاد می کنیم.

آتشفشان های کامچاتکا روسیه

این آتشفشان ها در شبه جزیره کامچاتکا واقع شده اند. این جزیره دارای حدود 162 آتشفشان می باشد که حدود 29 مورد از آن ها همچنان فعال هستند! جالب است بدانید که 6 مورد از این آتشفشان ها در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. اگر اهل ریسک و سفرهای هیجان انگیز هستید، در سفر به روسیه از این آتشفشان های با شکوه غافل نشوید.

ذخیره طبیعی بایکال روسیه

این ذخیره گاه، زیست گاه حیوانات بومی بسیار گوناگونی می باشد و هر منطقه ای از آن، محل زندگی گونه خاصی از جانوران می باشد. رفتن به این پارک ملی می تواند فرصتی عالی و استثنایی برای افراد علاقه مند به حیات وحش باشد.

پارک طبیعی Altai Tavan Bogd روسیه

به جز تپه کرونین، این پارک طبیعی نیز از جمله جاذبه های پرطرفدار روسیه است. این پارک به علت کوه های با شکوه Altai و بعلاوه منظرههای بسیار زیبا و موقعیت مکانی فوق العاده اش از محبوبیت بالایی نزد گردشگران برخوردار است. منظره متشکل از کوه های زیبا و درختان سرسبز و دشت های وسیع، نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می نماید و لحظاتی به یادماندنی را برای گردشگران رقم می زند.

تپه کرونین روسیه و لیتوانی | جاذبه های گردشگری کشور لیتوانی را بشناسید

لیتوانی، کشوری در شمال شرقی اروپا است که از لحاظ جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار غنی می باشد. این کشور دارای 5 پارک ملی معروف و زیبا می باشد که از مجذوب نماینده ترین آن ها می توان به پارک ملی تراکای اشاره نمود. این پارک علاوه بر طبیعت زیبا، آثار تاریخی و بناهای فرهنگی بسیاری را نیز در دل خود جای داده است که از دلایل عمده محبوبیت آن هستند! در ادامه کمی بیشتر با این پارک آشنا می شویم:

تپه کرونین روسیه و لیتوانی | پارک ملی تراکای

به جز تپه کرونین، پارک تراکای نیز از جاذبه های مشهور لیتوانی است. پارک تراکای جزو معدود پارک های ملی تاریخی اروپا می باشد که گردشگران بسیاری را به خود علاقه مند نموده است. این پارک مساحتی معادل 8200 هکتار داشته و دارای 32 دریاچه می باشد! منظرههای این پارک به دو بخش مجذوب نمایندهیت های طبیعی و جاذبه های تاریخی که به وسیله انسان ها ایجاد شده اند تقسیم می گردد. این پارک وسیع دارای دریاچه ها، تالاب ها و تپه های فراوانی است که مجموعه این عناصر طبیعی منظره خارق العاده ای را به ارمغان آورده اند.

از آن جایی که بخش عمده ای از این پارک را آب تشکیل داده و به علت وجود دریاچه ها، ماه های گرم سال برترین زمان برای تجربه تفریحات آبی و لذت بخش در تراکای می باشند. از جمله تفریحات رایج می توان به شنا و قایق سواری اشاره نمود که به شدت مورد استقبال گردشگران واقع شده اند.

جاذبه های تاریخی پارک تراکای

همانطور که گفته شد، این پارک دارای آثار تاریخی ارزشمندی نیز می باشد که از جمله آن ها می توان قلعه قرون وسطایی به نام قلعه جزیره (Island Castle) اشاره نمود که هر سال میزبان فستیوال قلعه می باشد. این قلعه و بسیاری از آثار تاریخی دیگر، از دلایل اصلی محبوبیت پارک تراکای هستند که گردشگران را شگفت زده می نمایند. امروزه، بعضی از این قلعه های تاریخی به موزه تبدیل شده اند.

قلعه جزیره دارای چند موزه می باشد که به عنوان نمادی از هویت لیتوانی شناخته شده است. برای رفتن به این قلعه باید از قایق های چوبی بهره ببرید و در طول جهت می توانید از زیبایی حیرت انگیز آب های نیلگون لذت ببرید.

نتیجه گیری:

بدون شک طبیعت گردی یکی از مجذوب نمایندهیت های اصلی سفر به هر منطقه ای می باشد. سفر به کشورهای گوناگون و کشف طبیعت بکر و دست نخورده آن ها می تواند تجربه ای هیجان انگیز و به یادماندنی را برای گردشگران به وجود آورد. یکی از زیبا ترین جاذبه های طبیعی جهان که شاید تا به امروز کمتر نام آن را شنیده اید، تپه کرونین می باشد. برخلاف تصور مردم، این تپه شنی دارای گونه های بی شماری از گیاهان بوده و زیستگاه جانوران و پرندگان بسیار متنوعی می باشد.

اگر به حیات وحش و حضور در دل طبیعت و جنگل های با شکوه علاقه دارید، سفر به این منطقه زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم. بخشی از تپه کرونین در کشور روسیه و بخشی از آن در کشور لیتوانی قرار گرفته است و شما با سفر به هر دو کشور، می توانید از این تپه زیبا و حیرت انگیز تماشا کنید. بخش لیتوانیایی و بخشی که در روسیه واقع شده است، هر کدام از زیبایی ها وتماشای های خاص خودشان برخوردار هستند و خاطره ای تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2177

به "پل طبیعی که شما را از روسیه به لیتوانی می برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل طبیعی که شما را از روسیه به لیتوانی می برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید