نجات گرگ های خاکستری پس از 3 شبانه روز از داخل استخر

به گزارش مجله روگذر، مدیرکل محیط زیست استان قزوین از نجات دو قلاده گرگ خاکستری که 3 شبانه روز در داخل استخر و زیر برف مانده بود اطلاع داد.

نجات گرگ های خاکستری پس از 3 شبانه روز از داخل استخر

علی فرهادی با بیان این مطلب اضافه نمود: در پی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر گرفتار شدن دو قلاده گرگ خاکستری در داخل یک استخر با پوشش پلاستیکی و بدون حصار در محدوده روستای زرنو از توابع شهرستان البرز، بلافاصله محیط بانان به محل اعزام شدند.

به گفته وی، به علت اینکه گرگ ها در هوای سرد در حالیکه برف می باریده به مدت 3 روز در استخر آب گرفتار شده بودند دچار ضعف جسمانی شده و امکان بیهوش کردن آنها وجود نداشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بعلاوه عمق و شیب زیاد استخر و لغزندگی آن نجات حیوانات گرفتار شده را مشکل ساخته بود.

فرهادی توضیح داد: محیط بانان برای نجات گرگ ها از یک ریل فلزی، طناب، تسمه و حتی لوله های آب استفاده کردند اما پس 4 ساعت کوشش تنها پیروز به نجات یکی از گرگ ها شدند گرگ نجات یافته که به علت سرما، استرس و ضعف ناشی از گرسنگی شرایط جسمی نامناسبی داشت به محیط گرم داخل خودرو منتقل شد. سپس ماموران نسبت به نجات گرگ دوم که از نظر جسمانی شرایط مناسب تری داشت اقدام کردند و پس از مدتی کوشش، خود حیوان با استفاده از ریل تهیه شده پیروز به خارج شدن از استخر شد و از محل فاصله گرفت.

وی اضافه نمود: اقدامات درمانی و احیا بر روی گرگ اول نیز انجام شد و پس از مشاهده بهبود شرایط جسمانی، این گرگ نیز در همان محل رهاشد.

ایسنا

منبع: دالاهو
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2225

به "نجات گرگ های خاکستری پس از 3 شبانه روز از داخل استخر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات گرگ های خاکستری پس از 3 شبانه روز از داخل استخر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید