نظارت و بازرسی از مجموعه های فرهنگی استمرار دارد

به گزارش مجله روگذر، محمد خراسانی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به استمرار نظارت و بازرسی از مراکز فرهنگی در تهران، گفت: غیر از نظارت هایی که اتحادیه چاپخانه داران و ناشران و سایر تشکل ها بر واحدهای صنفی دارند، برای همه مجوزهای که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صادر نموده نظارت و بازرسی مستقیم داریم.

نظارت و بازرسی از مجموعه های فرهنگی استمرار دارد

وی با بیان اینکه حدود 25 هزار مجوز برای مجموع مراکز فرهنگی در تهران داریم، اضافه کرد: این مراکز از جمله چاپخانه ها، کانو ن های آگهی تبلیغات، انتشارات، موسسات چند منظوره، آکادمی های هنری و هستند که مستمر بازرسی می شوند.

خراسانی زاده ادامه داد: بعضی از این بازرسی ها موردی است و بعضی دیگر نیز سالانه در قالب ملاقات و گفت وگو و گوشزد کردن قوانین و مقررات است.

وی با طرح این موضوع که نظارت بر ناشران و چاپخانه داران نیز همچون دیگر موسسات ادامه دارد، بیان نمود: در این زمینه درصد بسیار کمی از مجموعه ها تخلف می نمایند، مقدار درخواست های شورای تخلفات نسبت به حجم موسسات انتشاراتی در استان تهران بسیار پایین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بر استمرار روند نظارت و بازرسی ها در سال تازه بیان نمود: بیش از 13 هزار موسسه انتشاراتی شامل ناشران، ناشر - مولفان در استان تهران فعال هستند که مجموعه شورای تخلفات در این حوزه طی سال گذشته کمتر از 200 پرونده بوده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2279

به "نظارت و بازرسی از مجموعه های فرهنگی استمرار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت و بازرسی از مجموعه های فرهنگی استمرار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید