نگرانی سیاستمداران آمریکایی از طراحی اپلیکیشن اینستاگرام برای بچه ها

به گزارش مجله روگذر، گروهی از نمایندگان دموکرات در نامه ای به مدیرعامل فیس بوک، از وی خواستند درباره جزییات طرح عرضه نسخه اپلیکیشن اینستاگرام برای بچه ها شرح دهند.

نگرانی سیاستمداران آمریکایی از طراحی اپلیکیشن اینستاگرام برای بچه ها

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ آنلاین کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مارک زاکربرگ ماه گذشته گزارش بازفید درباره کوشش این شرکت برای طراحی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کاربران خردسال را تایید کرد. ساخت این اپلیکیشن جدید به صورت داخلی در فیس بوک اعلام شد اما هنوز عرضه نشده است. اینستاگرام در حال حاضر شرط سنی حداقل 13 سال را برای عضویت کاربران در این اپلیکیشن الزامی نموده است.

سناتورهای آمریکایی شامل اد مارکی، ریچارد بلومنتال و نمایندگانی نظیر لوری تراهان و کتی کاستور نامه ای را امضا کردند که در آن نگرانیهای جدی خود را نسبت به توانایی فیس بوک برای حمایت از حریم خصوصی و سلامت روانی بچه ها ابراز نموده بودند.

این قانونگذاران نوشتند: فیس بوک باید تضمین کند هر پلتفرم یا پروژه جدیدی که بچه ها را هدف می گیرد، باید نخست سلامت روانی آنها را در اولویت قرار دهد و ما درباره این که فیس بوک آماده است به چنین تعهدی عمل کند، بدبین هستیم. آنها به نواقص قبلی محصولاتی نظیر مسنجر کیدز اشاره کردند که اجازه داده بود بچه ها با افرادی مکالمه نمایند که مورد تایید والدینشان نبوده اند. اگرچه نواقص نرم افزاری متداول است اما نمونه مذکو، ر تهدیدات حریم خصوصی برای بچه ها در فضای آنلاین را نشان می دهد و گواهی بر ناتوانی فیس بوک برای حمایت از بچه های است که آنها را به پلتفرمش دعوت می نماید.

در این نامه به فیس بوک تا 26 آوریل (6 اردیبهشت) مهلت داده شده تا به پرسشهایی که درباره محصول ویژه بچه ها وجود دارد، پاسخ دهد.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه پرسشهایی را درباره نحوه مدیریت اطلاعات خصوصی کاربران خردسال و این موضوع که آیا اطلاعات پس از حذف حساب کاربری آنها حذف خواهد شد، مطرح کردند. همچنین از فیس بوک خواستند متعهد گردد بچه ها را هدف تبلیغات هدفمند قرار نمی دهد و از قابلیتهایی که برای اعتیادآور کردن اپلیکیشنها طراحی شده اند، استفاده نمی نماید.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، در جلسه ماه گذشته قانونگذاران آمریکایی با مدیران شرکتهای عظیم فناوری، اعضای هر دو حزب حاکم در آمریکا زاکربرگ را در مورد تاثیر منفی فیس بوک و اینستاگرام بر سلامت روانی کاربران خردسال، هدف انتقاد قرار دادند. همچنین یکی از نمایندگان خواهان پاسخگویی مدیرعامل فیس بوک درباره کاربران خردسالی شد که دستورالعملهای سنی اینستاگرام را دور زده و از این پلتفرم که پر از پستها، ویدیوها و تبلیغات ویژه عظیمسالان است، استفاده می نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1596

به "نگرانی سیاستمداران آمریکایی از طراحی اپلیکیشن اینستاگرام برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی سیاستمداران آمریکایی از طراحی اپلیکیشن اینستاگرام برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید