فرانسه توئیتر، اینستاگرام و تیک تاک را برای کارمندان ممنوع نمود

به گزارش مجله روگذر، فرانسه خاطرنشان کرد استفاده تفریحی از TikTok، توییتر، اینستاگرام و سایر برنامه ها را در تلفن های کارکنان دولت به علت نگرانی در خصوص امنیت ناکافی داده ها ممنوع می نماید.

فرانسه توئیتر، اینستاگرام و تیک تاک را برای کارمندان ممنوع نمود

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، تصمیم فرانسه برای ممنوعیت مذکور شامل مقامات دولتی، قانونگذاران و امانوئل مکرون (رییس جمهور کشور) را نیز شامل می گردد.

استانیسلاس گورینی وزیر خدمات عمومی فرانسه در بیانیه ای گفت: اپ های تفریحی به مقدار کافی ایمن نیستند که به وسیله سرویس های دولتی مورد استفاده قرار گیرند و ریسکی برای حفاظت از داده ها به شمار می روند.

آژانس امنیت سایبری فرانسه بر ممنوعیت مذکور نظارت می نماید. در بیانیه گورینی معین نشده چه اپ هایی ممنوع می شوند. اما اشاره شده این تصمیم پس از آن گرفته شده که دولت های دیگر نیز اقدامات مشابهی علیه تیک تاک انجام داده اند.

دفتر گورینی در پیامی به این خبرگزاری گفت ممنوعیت استفاده از اپ ها برای کارمندان دولت شامل توئیتر، اینستاگرام، نتفلیکس، بازی های رایانه ای مانند کندی کراش و برنامه های دوستیابی نیز می گردد.

البته موارد استثنایی نیز وجود دارد. اگر یک مقام رسمی بخواهد از اپلیکیشن ممنوع برای مقاصد حرفه ای مانند ارتباطات عمومی استفاده کند، می تواند برای انجام این کار درخواست دهد.

این درحالی است که آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و کشور های دیگر تیک تاک را روی موبایل های دولتی ممنوع نموده اند.

دولت های غربی نگران آن هستند که مقامات چینی بایت دنس (مالک تیک تاک) را مجبور نمایند داده های کاربران بین المللی را به آن ها تحویل دهند یا محتوای حامی دولت چین را ترویج کند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 فروردین 1402 بروزرسانی: 8 فروردین 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2272

به "فرانسه توئیتر، اینستاگرام و تیک تاک را برای کارمندان ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه توئیتر، اینستاگرام و تیک تاک را برای کارمندان ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید