نیکلا ریتزولی دیدار فینال جام جهانی را قضاوت می نماید

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران: نبرد تیم های ملی آلمان و آرژانتین در فینال جام جهانی 2014 را داور سرشناس فوتبال ایتالیا سوت خواهد زد.

نیکلا ریتزولی دیدار فینال جام جهانی را قضاوت می نماید

به گزارش خبرنگاران، تکرار فینال جام جهانی 1990 میان تیم های ملی آلمان و آرژانتین را که فرداشب (یکشنبه) در استادیوم ماراکانای ریودوژانیرو برگزار و با آن پرونده رقابت های جام جهانی 2014 بسته می گردد، نیکلا ریتزولی، داوری از ایتالیا سوت خواهد زد.

ریتزولی 42 ساله که دارای مدرک معماری و اهل شهر بولونیای ایتالیاست، تاکنون سه بازی از دیدارهای جام جهانی 2014 را سوت زده است که مهمترین آنها نبرد اسپانیا و هلند در مرحله گروهی و دو بازی دیگر نبرد آرژانتین و نیجریه در گروه F و مصاف آرژانتین و بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی بوده است.

ریتزولی در حالی برای سومین بار بازی هایی را که یک طرف آن آلبی سلسته است قضاوت می نماید که در دو مورد قبلی نماینده آمریکای جنوبی پیروز از زمین بازی خارج شده است.

این داور ایتالیایی قضاوت در میادین بین المللی را از سال 2007 شروع نموده و تاکنون در هر دو تورنمنت مهم فوتبال اروپا، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا قضاوت نموده است. او داور بازی اتلتیکومادرید و فولام در فینال لیگ اروپای سال 2010 و داور دیدار فینال تمام آلمانی بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند در فینال لیگ قهرمانان سال 2013 نیز بوده است.

ریتزولی را برای قضاوت جدال آلمان و آرژانتین، دو هموطن او، رناتو فاورانی و آندره ا استفانی کمک خواهند کرد که هر دوی آنها 44 ساله اند. داور چهام این بازی نیز کارلوس ورا از اکوادور است. ریتزولی سومین داور ایتالیایی در تاریخ است که فینال جام جهانی را قضاوت می نماید. پیش از او سرجیو گونلا در فینال جام جهانی 1978 و پیرلوئیجی کولینا در فینال جام جهانی 2002 سوت زدند.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 593

به "نیکلا ریتزولی دیدار فینال جام جهانی را قضاوت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکلا ریتزولی دیدار فینال جام جهانی را قضاوت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید