کشورهایی که سال جاری برای سفر به آنها باید مالیات داد

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران: با رشد شمار گردشگران بین المللی، بعضی از مقاصد برای مقابله با رشد بی رویه گردشگر ها به دریافت مالیات گردشگری و یا پولی با عنوان ورودیه اقدام نموده اند و بعضی دیگر نیز به زودی این مالیات را اعمال خواهند کرد.

کشورهایی که سال جاری برای سفر به آنها باید مالیات داد

حسین شایسته : تعداد مسافران به تدریج در حال رسیدن به سطوح قبل از همه گیری است و بعضی نقاط مهم جهانگردی که در زمان اجرای محدودیت ها و بسته شدن مرزها در دو سال اخیر با چالش های فراوانی روبه رو بودند، به گزارش یورونیوز، حالا نگران پدیده (اُورتوریسم) و حضور بیش از حد گردشگران هستند و در نتیجه، بعضی به اجرای مالیات گردشگری در سال 2022 متوسل شدند و بعضی دیگر برنامه هایی برای امسال میلادی دارند.

البته بسیاری از مقاصد در حال حاضر مالیات جهانگردی اعمال می نمایند و اگر به خارج از کشور سفر نموده اید، احتمالاً قبلاً آن را پرداخت نموده اید و ممکن است هرگز متوجه آن نشده باشید؛ زیرا گاهی اوقات این مالیات را همراه با بهای بلیت هواپیما یا هزینه هتل می پردازید.

در ادامه فهرستی از مقاصد گردشگری را مشاهده می کنید که باید برای ورود به آنجا باید پول بپردازید:

بارسلون (اسپانیا) در سال 2023 مالیات گردشگری خود را افزایش می دهد

مقامات شهر بارسلون اسپانیا اعلام کردند که مالیات جهانگردی بارسلون در دو سال آینده افزایش خواهد یافت.

از سال 2012، بازدیدنمایندگان مرکز کاتالونیا، هم مالیات گردشگری منطقه ای و هم هزینه اضافی حضور در سطح شهر را می پردازند. اکنون، مسؤولان شهری از افزایش عوارض شهرداری خبر داده اند و از اول آوریل 2023، بازدیدنمایندگان باید 2.75 یورو بپردازند.

اما دومین افزایش سال آینده و در اول آوریل 2024 اعمال می گردد و این هزینه به 3.25 یورو افزایش می یابد. این مالیات برای بازدیدنمایندگانی که در اقامتگاه های رسمی جهانگردی اقامت دارند، اعمال می گردد.

عایدی حاصله از این مالیات از گردشگران برای تامین مالی زیرساخت های شهر، از جمله بهبود جاده ها، خدمات اتوبوسرانی و پله برقی استفاده خواهد شد.

والنسیا در سال 2023 مالیات جهانگردی وضع خواهد نمود

شهر والنسیا در اسپانیا نیز اعلام نموده برای مسافرانی که در تمام انواع اقامتگاه ها در این منطقه از هتل ها، خوابگاه ها، آپارتمان ها تا کمپینگ ها اقامت دارند، مالیات جهانگردی در نظر خواهد گرفت و این قانون در سرانجام سال 2023 یا اوایل سال 2024 اجرایی خواهد شد.

بنابراین بازدیدنمایندگان باید بین 50 سنت تا 2 یورو برای هر شب بر اساس محل اقامت انتخابی خود و تا حداکثر تا 7 شب، مالیات بپردازند. مقامات این شهر می گویند که این عایدی صرف توسعه پایدار بخش گردشگری منطقه و بعلاوه تهیه مسکن مقرون به صرفه تر برای ساکنان بومی در منطقه ها گردشگری استفاده خواهد شد.

در اسپانیا اگر به ایبیزا یا مایورکا می روید، باید مالیات جهانگردی بپردازید. مالیات گردشگری پایدار که برای اقامت در تعطیلات در جزایر بالئاریک اسپانیا (مالورکا، منورکا، ایبیزا، فورمنترا) برای افراد 16 سال به بالا اعمال می گردد و در فصل شلوغی تا 4 یورو برای هر شب می رسد.

تایلند از اوخر سال 2022 هزینه جهانگردی دریافت می نماید

تایلند نیز در سرانجام سال 2022 میلادی، هزینه جهانگردی 300 بات (8 یورو) را در نظر گرفت. مقام مسؤول اداره گردشگری تایلند به رویترز گفته که بخشی از این هزینه برای مراقبت از گردشگران استفاده می گردد؛ زیرا مواردی وجود داشته که بیمه درمانی آن ها را پوشش نمی دهد. بعلاوه از محل دریافت این مالیات برای توسعه بیشتر جاذبه های گردشگری، مانند کاخ بزرگ در بانکوک استفاده خواهد شد.

ونیز گران تر می گردد

ونیز ایتالیا از گردشگرانی که از تابستان 2023 به این شهر سفر نمایند، هزینه دریافت خواهد نمود. روزنامه ایتالیایی لا استامپا در ماه آگوست گزارش داد که اقدامات متعددی برای کنترل تعداد گردشگران پیشنهاد شده است، مانند سیستم رزرو آنلاین، اما باید کوشش های بیشتری برای محدود کردن شمار گردشگران، از جمله پرداخت هزینه برای ورود به شهر انجام گردد.

این هزینه پیشنهادی بین 3 تا 10 یورو با توجه به فصل متغیر است.

مالیات جهانگردی در ایتالیا بستگی به مکانی دارد که در آن هستید و همانطور که گفته شد ونیز از تابستان امسال این مالیات را وضع می نماید. در همین حال، این هزینه در شهر رم بسته به نوع اتاق از 3 تا 7 یورو برای هر شب متغیر است، اما بعضی از شهرهای کوچکتر هزینه بیشتری دریافت می نمایند.

اتحادیه اروپا نیز از امسال از گردشگران ورودی می گیرد

تا نوامبر 2023، شهروندان غیر اتحادیه اروپا، از جمله آمریکایی ها، استرالیایی ها، بریتانیایی ها و سایر مسافران خارج از منطقه شینگن، برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید هزینه 7 یورویی پرداخت نمایند. افراد زیر 18 سال یا بالای 70 سال مجبور به پرداخت این هزینه نخواهند بود.

هرچند پیش از اجرای این قانون، بسیاری از کشورها در اتحادیه اروپا به دلایل مختلف از گردشگران ورودی هزینه جهانگردی یا به نوعی مالیات ورود دریافت می نموده اند. این کشورها این هزینه ها را مالیات پایداری برای هر بازدیدنماینده در نظر می گیرند و پول این مالیات ها صرف حفظ و توسعه امکانات گردشگری و حفاظت از منابع طبیعی می گردد.

اتریش مالیات اقامت می گیرد

در اتریش نیز از گردشگران، مالیات اقامت شبانه دریافت می گردد که مبلغ آن بسته به استانی که گردشگران در آنجا حضور دارند، فرق دارد. در شهرهای وین یا سالزبورگ به ازای هر نفر، 3.02 درصد اضافی تر از هزینه اقامت در هتل، دریافت می گردد.

هر شب اقامت در بلژیک مالیات دارد

این هزینه گاهی اوقات در نرخ اتاق هتل لحاظ می گردد، اما بعضی این هزینه را به صورت جداگانه دریافت می نمایند، بنابراین باید صورت حساب خود را به دقت آنالیز کنید. هزینه این مالیات در شهرهای آنتورپ و بروژ برای هر اتاق یکسان است، اما این نرخ در بروکسل بسته به میزان و رتبه هتل فرق دارد. به طور کلی این هزینه حدود 7.50 یورو است.

بوتان گران ترین مالیات سفر را دارد

در حالی که مالیات های جهانگردی بیشتر کشورها کمتر از 20 یورو است، مالیات کشور بوتان در مقایسه با دیگران بسیار بالاست. حداقل هزینه روزانه برای بیشتر خارجی ها در این کشور 250 دلار (228 یورو) برای هر نفر است، اما موارد زیادی از جمله اقامت، حمل و نقل در کشور، راهنما، غذا و هزینه ورودی را پوشش می دهد.

مالیات سفر در دیگر کشورها چگونه است؟

بلغارستان هم برای اقامت شبانه مالیات اعمال می نماید، گرچه این رقم بسیار کم است و بسته به منطقه و طبقه بندی هتل فرق دارد و تا حدود 1.50 یورو می رسد.

در بیشتر جزایر کارائیب، مالیات جهانگردی به هزینه هتل یا هزینه خروجی مسافران اضافه می گردد. آنتیگوا و باربودا، آروبا، باهاما، باربادوس، برمودا، بونیر، جزایر ویرجین بریتانیا، جزایر کیمن، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، گرانادا، هائیتی، جامائیکا، مونتسرات، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت مارتن، سنت وینسنت و گرنادین ها، ترینیداد و توباگو و جزایر ویرجین ایالات متحده همگی یک نوع هزینه برای بازدیدنمایندگان اعمال می نمایند که از 13 یورو در باهاما تا 45 یورو در آنتیگوا و باربودا متغیر است.

کرواسی، مالیات جهانگردی خود را در سال 2019 افزایش داده و البته این نرخ افزایشی فقط در فصل اوج گردشگری در تابستان اعمال می گردد و بازدیدنمایندگان برای هر نفر در هر شب حدود 10 کونا (1.33 یورو) پرداخت می نمایند.

در کشور چک تنها برای بازدید از مرکز این کشور، پراگ، باید مالیات جهانگردی پرداخت کنید. این هزینه بسیار ناچیز (زیر 1 یورو) و برای هر نفر در هر شب است و تا 60 شب اعمال می گردد. این مالیات برای بچه ها زیر 18 سال در نظر گرفته نمی گردد.

فرانسه هم مالیات اقامت از گردشگران می گیرد که به صورت حساب هتل شما اضافه می گردد و بسته به این که در کدام شهر هستید، فرق دارد. نرخ ها از 0.20 یورو تا حدود 4 یورو برای هر نفر در هر شب متغیر است. نقاط مهم گردشگری مانند پاریس و لیون از این پول برای حفظ زیرساخت های گردشگری استفاده می نمایند.

آلمان در شهرهایی، مانند فرانکفورت، هامبورگ و برلین چیزی با عنوان مالیات فرهنگی دریافت می نماید که این هزینه حدود 5 درصد از قبض هتل شما را شامل خواهد شد.

مالیات جهانگردی در یونان بر اساس تعداد ستاره های هتل یا تعداد اتاق هایی است که اجاره می کنید که تا سقف 4 یورو می رسد. این مالیات از سوی وزارت گردشگری یونان برای یاری به کاهش بدهی این کشور معرفی شده است.

در ژاپن این مالیات به صورت مالیات خروج از مسافران دریافت می گردد و گردشگران 1000 ین (حدود 8 یورو) هنگام خروج از کشور پرداخت می نمایند. وب سایت رسمی گردشگری ژاپن ادعا می نماید که این مالیات کوچک، تاثیر قابل توجهی، در اقتصاد ایجاد می نماید.

بسیاری از گردشگران، افرادی که در تعطیلات کاری هستند و بعضی از دانشجویان و کارگرانی که به نیوزلند می آیند باید هنگام ورود، مالیات بین المللی حفاظت از بازدیدنمایندگان و گردشگری بپردازند، اما مسافران استرالیا از پرداخت این هزینه معاف هستند. این هزینه 35 دلار نیوزلند معادل حدود 21 یورو است.

در هلند مالیات گردشگری زمینی و مالیات گردشگری آبی دریافت می گردد. در آمستردام، این مبلغ 7 درصد از هزینه یک اتاق هتل است.

پرتغال مالیاتی حدودا 2 یورویی به ازای هر شب از هر نفر جهانگرد دریافت می نماید که این مالیات فقط برای مسافران 13 سال و بالاتر اعمال می گردد و تنها در هفت روز نخست اقامت احتیاج به پرداخت آن دارید.

مالیات جهانگردی در اسلوونی بر اساس موقعیت مکانی و رتبه هتل فرق دارد و در شهرهای بزرگتر و شهرهای تفریحی، از جمله لیوبلیانا کمی بالاتر است و به حدود 3 یورو می رسد.

مالیات جهانگردی در سوئیس نیز همانند بسیاری از کشورهای دیگر با توجه به موقعیت مکانی فرق دارد و برای هر شب و هر نفر حدود 2.2 یورو است. قیمت های اقامت معمولاً شامل مالیات جهانگردی نمی گردد و بنابراین پیگیری آن آسان تر است و و فقط برای اقامت های زیر 40 روز اعمال می گردد.

در آمریکا مالیات هتل یا اقامت برای مسافرانی که محل اقامت اجاره می نمایند در بیشتر استان ها دریافت می گردد که به آن مالیات بر سکونت می گویند. این هزینه ها در هتل ها، متل ها و مسافرخانه ها اعمال می گردد. طبق گزارش ها، بالاترین نرخ مالیات سفر در هوستون پرداخت می گردد که حدود 17 درصد از هزینه هتل است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2240

به "کشورهایی که سال جاری برای سفر به آنها باید مالیات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهایی که سال جاری برای سفر به آنها باید مالیات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید