یکشنبه ای سرنوشت ساز پیش روی اروپا ، چشم بروکسل به وین و رم دوخته شده است

به گزارش مجله روگذر، یک روزنامه آلمانی در مطلبی از نگرانی شدید بروکسل و برلین درباره نتایج انتخابات های سرنوشت سازی که فردا در ایتالیا و اتریش برگزار می گردد و می تواند مسائل جدیدی را برای این اتحادیه رقم بزند اطلاع داد.

یکشنبه ای سرنوشت ساز پیش روی اروپا ، چشم بروکسل به وین و رم دوخته شده است

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه آلمانی پاسایر نویه پرسه در مطلبی با اشاره به انتخابات های مهمی که قرار است فردا در کشورهای ایتالیا و اتریش برگزار گردد نوشت: در آستانه این روز سرنوشت ساز شرایط نه در برلین و نه در بروکسل خوب نیست. اروپا مدت زیادی نیست که با مسئله رای انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا و سپس انتخاب دونالد ترامپ در آمریکا روبرو شده است و حالا هم می تواند در برابر مسائل جدید دیگری قرار گیرد.

فردا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در اتریش و همه پرسی درباره قانون اساسی در ایتالیا برگزار می گردد.

اگر نوربرت هوفر، نامزد حزب افراطی آزادی اتریش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز گردد و همه پرسی مد نظر متئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا برای اصلاح قانون اساسی این کشور شکست بخورد ترس و نگرانی ها همچنان در اتحادیه اروپا گسترش می یابد. اما آنگلا مرکل نیز در چنین شرایطی باید برای آینده اروپا و شخص خود نگران باشد.

اتحادیه اروپا حدود دو سال پیش می توانست با خونسردی با چنین روز انتخاباتی مهمی روبرو گردد، اما این اتحادیه حالا توسط بحران ها و مسائل زیادی از جمله افزایش شک به خود و پوپولیسم ضعیف شده و با پیروزی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا تقریبا همه چیز در این کشور از جمله فروپاشی اتحادیه اروپا قابل تصور است.

این روزنامه آلمانی در ادامه این مطلب می نویسد: سیاستمداران بلند پایه اتحادیه اروپا عمدا فاصله خود را با سناریوهای شکست و سقوط پیش رو در این اتحادیه حفظ می نمایند.

منفرد وبر، رئیس حزب مردم مجلس اروپا با تاکید بر اهمیت انتخابات های پیش رو در ایتالیا و اتریش تاکید نمود که از این رو باید اروپا را بشنویم و نگرانی هایی که در این اتحادیه وجود دارد باید جدی گرفته گردد. از سوی دیگر این مسئله واضح است که ما در سطح اروپا حمایت زیادی برای ایده اولیه وحدت اروپایی داریم.

استفان لن، دیپلمات سابق و از محققان اروپایی نیز این اتحادیه را هنوز در آستانه فروپاشی ارزیابی نکرده و تاکید نمود که در چهارم دسامبر (14 آذر) نه در ایتالیا و نه در اتریش اتفاقی که عواقب سختی برای اروپا داشته باشد رخ نمی دهد. انتخابات ریاست جمهوری اتریش بیشتر رخدادی سمبولیک است و نوربرت هوفر با آمدنش اساسا این اتحادیه را در معرض خطر قرار نمی دهد. کناره گیری رنزی در صورت شکست همه پرسی اش در ایتالیا نیز اولین بحران دولتی در این کشور نخواهد بود.

البته پیروزیت حزب افراطی در انتخابات ریاست جمهوری اتریش و یا پیروزی جنبش افراطی پنج ستاره در ایتالیا می تواند سیگنال هایی را به همه انتخابات های پیش رو در این اتحادیه در سال 2017 ارسال کند.

در هلند، گرت ویلدرز منتقد اروپا برای پیروزی در انتخابات ماه مارس آینده کوشش می نماید. در فرانسه نیز رئیس حزب افراطی جبهه ملی فرانسه به پیروزیت در انتخابات ماه می امیدوار است.

به گفته استفان لن، خطرناکترین تهدید، انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه است. اگر مارین لپن، رئیس حزب افراطی فرانسه واقعا پیروز شده و فرایند خروج از اتحادیه اروپا یا منطقه یورو را در پیش گیرد این ضربه مرگباری برای این اتحادیه خواهد بود.

پیروزی حزب افراطی در انتخابات ریاست جمهوری اتریش همچنین می تواند باعث خوشحالی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در کشوری باشد که در آستانه انتخابات مجلسی در سال 2017 واقع شده است. اگر هوفر در اتریش پیروز انتخابات گردد این الهام خوبی برای حزب افراطی در آلمان بوده و می تواند تشکیل دولت آینده در این کشور را سخت کند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است همچنین از آن وخیم تر می تواند تاثیرات نتایج برگزاری همه پرسی در ایتالیا باشد. در صورت شکست نخست وزیر این کشور و کناره گیری وی واکنش های شدید بازارهای اقتصادی بعید نیست. بدهی های عظیم این کشور می تواند به مسائل جدید در منطقه یورو منجر گردد. بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مرکل امید زیادی به شراکت کشورهای مهمی مانند ایتالیا بسته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 760

به "یکشنبه ای سرنوشت ساز پیش روی اروپا ، چشم بروکسل به وین و رم دوخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکشنبه ای سرنوشت ساز پیش روی اروپا ، چشم بروکسل به وین و رم دوخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید