هزینه کرد عوارض آلایندگی وسایل نقلیه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش مجله روگذر، جمالی نژاد گفت: عوارض آلایندگی وسایل نقلیه برای یاری به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران هزینه می گردد.

هزینه کرد عوارض آلایندگی وسایل نقلیه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در گفت وگو با خبرنگار ، در تشریح جزئیات تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده با تأکید بر این نکته که لایحه مالیات بر ارزش افزوده در آمدی خوبی برای شهرداری ها و دهیاری هاست، اظهار کرد: اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در شرایط کنونی برای مدیریت شهری و روستایی کشور مهم و تأثیرگذار است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور ادامه داد: خوشبختانه در جریان آنالیز ماده 41 لایحه مالیات بر ارزش افزوده نمایندگان مجلس با مساوی شدن سهم درآمد های عمومی کشور و سهم شهرداری ها و دهیاری ها از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی

جمالی نژاد با تأکید بر این نکته که سهم درآمد عمومی به عنوان مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز می گردد، گفت: سهم شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان و حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می گردد.

او توضیح داد: معین شدن سهم شهرداری ها، دهیاری ها، روستا های بدون دهیاری و مناطق عشایری از عوارض و سایر جزئیات این موضوع، از سوی نمایندگان مجلس در جریان آنالیز ماده 42 لایحه مالیات بر ارزش افزوده خبر خوبی برای خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور بیان نمود: به موجب ماده 45 لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب نمایندگان مجلس رسید عوارض آلایندگی وسایل نقلیه برای یاری به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران هزینه می گردد.

جمالی نژاد ادامه داد: موافقت مجلس با توزیع عواض و جریمه های آلایندگی به نسبت جمعیت بین شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های همان شهرستان در جریان آنالیز ماده 43 لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز حمایت دیگری از مدیریت شهری و روستایی است.

او اعلام کرد: با موافقت مجلس با لایحه مالیات بر ارزش افزوده و ابلاغ آن به صورت قانون شاهد حمایت خوبی در زمینه ارتقای سطح خدمت رسانی شهرداری ها و دهیاری ها به عموم هموطنان و برنامه ریزی برای اداره مطلوب شهر ها و روستا ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 712

به "هزینه کرد عوارض آلایندگی وسایل نقلیه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه کرد عوارض آلایندگی وسایل نقلیه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید