واکسن کرونا، ابزار تازه ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی

به گزارش مجله روگذر، روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به کوشش دولت دونالد ترامپ برای دور زدن مقررات مربوط به مقدمات استفاده از واکسن کرونا، نوشت: کاخ سفید عجولانه به دنبال آزمایش سریع واکسن کرونا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2020 برای بهره برداری انتخاباتی از آن است.

واکسن کرونا، ابزار تازه ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی از طرح دولت ترامپ برای دور زدن مقررات با استفاده از واکسن فراوریی در بریتانیا تا قبل از انتخابات نوامبر (آبان) پرده برداشت.

یکی از گزینه ها تحت آنالیز، صدور مجوز استفاده فوری مانند مورد اعلام شده در روز یکشنبه درباره پلاسما درمانی برای واکسنی است که در دانشگاه اکسفورد و شرکت دارویی استرازنکا (AstraZeneca) فراوری شده است. چنین مجوزی در صورت موفقیت، فرایند عادی برای تصویب واکسن را کوتاه می نماید.

مقام های ارشد دولت ترامپ ماه گذشته به اعضای ارشد کنگره آمریکا گفتند ممکن است مجوز استفاده از واکسن را پیش از فاز 3 مرحله بالینی آن در ایالات متحده صادر نمایند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز پیش تر گزارش داده بود که در جلسه 30 ژوئیه، استیو منوچین وزیر خزانه داری و مارک میدو رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید طرح خود را برای رهبران کنگره از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و سناتور چاک شومر رونمایی نموده اند.

براساس گزارش روزنامه فایننشال تایمز در این جلسه مقام های دولت ترامپ گفتند که واکسن شرکت داروسازی استرازنکا که با همکاری دانشگاه اکسفورد در حال فراوری است یکی از گزینه احتمالی محسوب می گردد. گفته می گردد پلوسی هشدار داده در فرایند تصویب واکسن نباید سمبل کاری گردد.

ترامپ روز یکشنبه در توئیتی سازمان غذا و داروی آمریکا را در فرایند کند ساخت واکسن در کشورش مقصر شناخت و نوشت: دولت عمیق فرایند توسعه درمان ها و ساخت واکسن کرونا را کُند نموده تا به او در انتخابات آینده ریاست جمهوری آسیب بزند.

فایننشال تایمز نوشت: این توئیت نشان داد که دولت چگونه بر سازمان های علمی دولتی برای دستیابی به نتیجه ای سریع در ساخت واکسن فشار وارد می نماید. میدو در دفاع از توئیت ترامپ که مورد انتقاد دموکرات ها نهاده شد گفت: ترامپ می خواهد مقام های دست اندرکار سازمان غذا و دارو احساس نمایند که تا چه اندازه این موضوع جدی است.

این رسانه اضافه کرد: مجوز سریع استفاده از واکسن ممکن است به استعفای بعضی از مقامات در سازمان غذا و داروی آمریکا منجر گردد.

کووید-19 تا به امروز بیش از 5 میلیون نفر را در آمریکا مبتلا نموده است. در این کشور 180 هزار و 174 نفر جان باخته اند و 3 میلیون 148هزار و 80 نفر نجات یافته اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1211

به "واکسن کرونا، ابزار تازه ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا، ابزار تازه ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید