تازه های کرونایی از سراسر جهان؛ 14میلیون و300هزار در جنگ با ویروس

به گزارش مجله روگذر، سرعت انتشار ویروس کرونا همچنان تداوم دارد و روزمره تعداد زیادی از افراد را مبتلا می کند و یا می کُشد.

تازه های کرونایی از سراسر جهان؛ 14میلیون و300هزار در جنگ با ویروس

به گزارش خبرنگاران، ایالات متحده آمریکا، برزیل، هند، روسیه و پرو به ترتیب رتبه های اول تا پنجم کشورهای پر مبتلا و پر مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا

بر اساس نتایج تازه ترین نظرسنجی، شصت درصد از مردم آمریکا با نحوه مدیریت مقابله با همه گیری ویروس کرونا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مخالف هستند. به گزارش فوربز، این نظرسنجی توسط واشنگتن پست و ای بی سی نیوز انجام شده است نشان می دهد که تنها 38 درصد از آمریکایی با نحوه مدیریت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا موافق هستند که این آمار در ماه می 46 درصد و در ماه مارس 51 درصد بوده است. از سوی دیگر، عدم رضایت از نحوه مدیریت مقابله با کرونا توسط ترامپ در حالی به 60 درصد رسیده که این آمار در ماه می 53 درصد و در ماه مارس 45 درصد بوده است. در این نظرسنجی 52 درصد مخالفت شدید خود با نحوه مدیریت رئیس جمهور در بحبوحه شیوع را ابراز داشتند که این آمار افزایش چشمگیری را در مقایسه با آمار آن در ماه مارس که تنها 36 درصد بود نشان می دهد.

روز جمعه آمریکا بار دیگر رکوردی دیگر را ثبت کرد. این کشور 74,987 مورد ابتلا و 946 مورد مرگ را شاهد بود. با افزایش شمار قربانیان ترامپ به تازگی در گفتگویی با فاکس نیوز گفته است به الزامی کردن ماسک زدن اعتقادی ندارد. به همین دلیل او گفته است که حکم ملی برای الزام شهفرایندان آمریکایی به ماسک زدن به منظور کاهش گسترش ویروس کرونا را صادر نخواهد کرد. وی ادامه داد: من می خواهم مردم آزادی هایی داشته باشند و به الزام کردن زدن ماسک اعتقادی ندارم و شخصا با این اظهارنظر که گفته می شود اگر هر کسی ماسک بزند، همه چیز ناپدید می شود، موافق نیستم.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، در شرایطی که برای دومین روز متوالی، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا از 70 هزار نفر عبور کرد، مقام های ایالتی و محلی آمریکا روز جمعه به وقت محلی، دستورات متناقضی را برای مقابله با کروناویروس صادر کردند و بحث ها و جنجال هایی در خصوص لزوم استفاده از ماسک و همچنین تصمیم گیری هایی درباره بازگشایی مدارس در سراسر این کشور، صورت گرفت.

نمودار زیر حاکی از افزایش شمار مبتلایان از ماه مارچ تا جولای در آمریکا دارد.

با ثبت 25,877 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 3,795,889 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 381 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 142,445 تن می رسد.

برزیل

دومین کشور آلوده جهان که تعداد مبتلایانش از دو میلیون تن عبور کرده با بحران جدی روبرو شده است. به گزارش بلومبرگ، به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت، به مقامات برزیل درباره ادامه همه گیری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، هشدار داده است. این سازمان ضمن ابراز نگرانی نسبت به شمار مبتلایان و جانباختگان بیماری کووید 19 در برزیل به مقامات این کشور هشدار داد: آمار مبتلایان به سطح تثبیت شده رسیده اما مرگ و میر همچنان ادامه دارد. مایکل رایان مدیر برنامه فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در کنفرانسی خبری، با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در برزیل دیگر صعودی نیست اما مرگ و میر همچنان ادامه دارد، یادآور شد: البته هیچ تضمینی برای کنترل اوضاع وجود ندارد.

به گفته این منبع، اکنون برزیل فرصت دارد و اگر سریع عمل کند می تواند کنترل بیماری و همه گیری ویروس جدید کرونا را به دست بگیرد اما برای این امر، باید اقدامی پایدار و هماهنگ انجام پذیرد. گفتنی است برزیل روز جمعه 33,959 مورد ابتلای جدید و 1,110 مورد فوت را شاهد بود.

با ثبت 4,477 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 2,053,174 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 165 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 78,097 تن می رسد.

هند

کشور هند با بیش از یک میلیون مبتلا در رده سوم جهان از نظر تعداد بالای کرونا واقع شده است. این کشور با جمعیت یک میلیارد و 350 میلیون نفری یکی از پر جمعیت ترین کشورهای جهان به شمار می رود که روزانه حدود30 هزار مبتلای جدید به کرونا را شناسایی می کند. به گزارش رویترز کارشناسان می گویند با توجه به جمعیت 1.3 میلیارد نفری هند شمار یک میلیون مورد عفونت کرونا نسبتا پایین است، اما این رقم در ماه های آینده با انجام بیشتر آزمایش و وارد آمدن فشار بیشتر به نظام مراقبت های بهداشتی که هم اکنون به آستانه اشباع رسیده است، افزایش خواهد یافت.

همه گیری کرونا در هفته های اخیر در هند از بزرگترین شهرها به مناطق حومه ای و شهرهای کوچکتر گسترش یافته است و این کشور با پشت سر گذاشتن روسیه به رده سوم در میان کشورهای بیشتر مورد بیماری رسیده است.مقامات این هفته محدودیت های جدیدی اعلام و نواحی قرنطینه جدیدی را در چندین ایالت تعیین کرده اند، از جمله در ایالت عمدتا روستایی بیهار در شرق هند و منطقه صنعتی بنگلور در جنوب هند که موارد بیماری در آنها اوج گرفته است اما مقامات در اعمال قرنطینه و نگهداشتن مردم درون خانه ها به مشکل برخورده اند.

با ثبت 15,475 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 1,055,932 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 223 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 26,508 تن می رسد.

روسیه

در آخرین خبرها در روسیه وزیر بهداشت این کشور گفت که واکسن کرونا ساخت این کشور برای پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس همه گیر به زودی ثبت می شود تا به صورت رسمی در اختیار عموم قرار بگیرد. میخاییل موراشکو در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نخستین واکسن کرونا تولید شده در روسیه قرار است در ماه اوت (ماه آینده میلادی) انجام بگیرد. آزمایش واکسن ساخته شده در پژوهشگاه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، نتایج خوبی داشته است.

گفتنی است روسیه تا به امروز چندین واکسن کرونا ساخته و آزمایش بالینی یکی از واکسن ها به انتها رسیده و نخستین گروه از داوطلبان روس شامل 18 نفر که واکسن کرونا به آنها تزریق شده بود روز پنجشنبه از بیمارستان دانشگاه سیچینوای مسکو مرخص شدند.

به گزارش مسکو تایمز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به 765,437 تن و شمار جان باختگان آن به 12,247 رسیده است. همچنین 6,234 مورد جدید ابتلا به ویروس نیز شناسایی شده است. گفتنی است که در شبانه روز گذشته نیز 124 تن جان باخته اند. تعداد بهبود یافتگان نیز به 546,863 تن رسیده است.

نمودار زیر تعداد ابتلای روزانه در روسیه را از 28 ماه مارچ تا 18 جولای را نشان می دهد.

مکزیک

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک نیز از افزایش 736 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 38 هزار و 310 نفر رسیده است.همچنین با ابتلای 7 هزار و 257 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 331 هزار و 298 نفر افزایش یافته است.

تا به امروز 208 هزار و 436 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته اند. اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

گفتنی است که این کشور در روز جمعه نیز 6,406 مورد ابتلا و 668 مورد فوت را ثبت کرد.

عربستان سعودی

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر این اساس، طی 24 ساعت گذشته 2 هزار و 565 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 248 هزار و 416 نفر افزایش پیدا کرد.همچنین وزارت بهداشت سعودی از مرگ 40 نفر دیگر بر اثر کرونا طی ساعات گذشته در این کشور خبر داد تا شمار فوتی های ناشی از کرونا در عربستان به 2 هزار و 447 نفر برسد.

وزارت بهداشت عربستان به بهبودی 3 هزار 57 نفر از چنگال کرونا طی ساعات گذشته هم اشاره کرد و شمار بهبود یافتگان از کرونا را 194 هزار و 218 نفر گفت.

طبق اعلام وزارت کشور عربستان، همچنین وضع جسمانی 2 هزار و 182 کرونایی در این کشور وخیم گزارش شده است.

ایران

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز 28 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 166 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 293 نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 271 هزار و 606 نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 188 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 13 هزار و 979 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که خوشبختانه تا کنون 235 هزار و 300 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: 3529 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری همچنین افزود: تا کنون دو میلیون و 123 هزار و 518 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

وی در انتها با اشاره به این که استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در شرایط قرمز قرار دارند، گفت: در استانهای خوزستان و زنجان با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد فرایند کاهش در ابتلا و بستری بیماران هستیم.

بیشتر بخوانید:

تنش بین روسیه و انگلیس بر سر واکسن کرونا/آمریکا آزمایش ها را کاهش می دهد

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1170

به "تازه های کرونایی از سراسر جهان؛ 14میلیون و300هزار در جنگ با ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه های کرونایی از سراسر جهان؛ 14میلیون و300هزار در جنگ با ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید