بیش از 161 میلیون مبتلا به کرونا در دنیا

به گزارش مجله روگذر، خبرگزاری خبرنگاران- بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت تا به امروز بیش از 161 میلیون نفر در دنیا به ویروس کووید 19 مبتلا شدند که از این تعداد بیش از 3 مییون 300 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

بیش از 161 میلیون مبتلا به کرونا در دنیا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه روز آدینه در گزارشی از پاریس آخرین آمار و تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا را که تا کنون جان بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر را در سراسر دنیا گرفته است، به توضیح زیر بیان کرد:

مرگ بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر در دنیا:

بر اساس آخرین آمار رسمی، از اواخر دسامبر 2019 که دفتر سازمان دنیای بهداشت در چین از ظهور بیماری کووید-19 در این کشور اطلاع داد تا بعد از ظهر پنجشنبه بیش از 161 میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا شده و دست کم سه میلیون و 359 هزار و 476 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

آمریکا به لحاظ موارد ابتلا و موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، همچنان بالاترین آمار را در دنیا به خود اختصاص داده است. در آمریکا دست کم 584 هزار و 464 نفر جان خود را از دست داده اند. پس از آمریکا، برزیل (با 430 هزار و 417 مورد مرگ)، هند (با 258 هزار و 317 مورد مرگ)، مکزیک (با 219 هزار و 590 مورد فوتی) و انگلیس (با 127 هزار و 640 مورد مرگ) بیشترین قربانیان کرونا را ثبت نموده اند.

دانشمندان خواهان تغییر الگوی تهویه در ساختمان ها هستند:

حدود 40 دانشمند دنیا روز پنجشنبه ایجاد استاندارد های جدید تهویه در ساختمان ها و تغییر الگوی آن را خواهان شدند تا در آینده بتوان با عفونت های تنفسی که به وسیله هوا انتقال می یابد مانند کووید-19 بهتر مقابله کرد.

این دانشمندان در مقاله ای که در نشریه ساینس منتشر شد ، بیان کردند: در قرن 21 باید اطمینان یابیم که هوا در ساختمان های ما پاک است، همانطور که انتظار داریم آبی که از شیر آب خارج می گردد، پاک است.

چین خواهان لغو حق مالکیت معنوی واکسن هاست:

دولت چین روز پنجشنبه بیان کرد موافق پیشنهاد سازمان دنیای تجارت برای لغو حق مالکیت معنوی واکسن های کووید-19 است.

آمریکا که زمانی با این ایده مخالف بود، اوایل ماه کنونی میلادی (مه) هنگامی که دولت جو بایدن در نهایت موضع خود را تغییر داد، همه را غافلگیر کرد.

لغو حق مالکیت معنوی اقدامی است که بسیاری از کشور های در حال توسعه برای افزایش فراوری و دسترسی به واکسن های کووید-19 آن را از سازمان دنیای تجارت درخواست نموده اند.

نگرانی در خصوص شیوع گونه هندی ویروس کرونا در انگلیس:

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس شامگاه پنجشنبه در خصوص شیوع گونه هندی ویروس کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرد.

با این حال ، وی در خصوص ادامه برنامه زمانی لغو تدریجی محدودیت های قرنطینه ای در این کشور اطمینان داد. آخرین مرحله از محدودیت های قرنطینه ای در این کشور قرار است 21 ژوئن لغو گردد.

استقبال بایدن از روزی عظیم در مقابله با همه گیری:

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه پس از اعلام لغو استفاده از ماسک برای افرادی که واکسن زده اند، از روزی عظیم در مقابله با همه گیری استقبال کرد.

به علاوه پس از آنکه مجوز استفاده از واکسن آمریکایی-آلمانی فایزر/بیوان. تک برای گروه سنی نوجوانان 12 تا 15 ساله در آمریکا صادر شد، از روز پنجشنبه واکسیناسیون این گروه سنی با این واکسن در برابر کووید-19 امکان پذیر شد.

سوزاندن لاشه راسو های معدوم شده در دانمارک:

مقامات دانمارک بیان کردند لاشه های راسو هایی را که چند ماه پیش در چارچوب مقابله با کووید-19 با عجله معدوم و دفن شدند، روز پنجشنبه از زیر خاک بیرون آورده شدند تا سوزانده شوند.

اواخر سال 2020 مقامات دانمارک از بیم شیوع نوع جهش یافته ای از ویروس کرونا که در راسو ها شناسایی شده بود و به گفته متخصصان احتمالا در برابر واکسن ها مقاوم بود، در مجموع حدود 15 میلیون راسو در این کشور معدوم شد.

نخستین مسابقه عمومی در برزیل از مارس 2020:

شش هزار تماشاچی روز یکشنبه می توانند برای تماشای فینال مسابقات فوتبال ایالت مارانیائو در شمال برزیل شرکت نمایند. بلیط این مسابقه برای نخستین بار از مارس 2020 برای عموم به فروش می رسد و کسانی که قصد دارند برای تماشای این مسابقه شرکت نمایند، یا باید واکسن زده باشند یا جواب منفی آزمایش کرونای خود را ارائه نمایند.

یک اتحادیه پزشکان ژاپنی برگزاری بازی های المپیک توکیو را غیرممکن دانست:

یک اتحادیه پزشکان ژاپن در پیامی به دولت این کشور بیان کرد با توجه به تشدید شرایط همه گیری کووید-19 در این کشور، برگزاری بازی های المپیک توکیو در ایمنی کامل امکان پذیر نیست.

این اتحادیه با بیان اینکه برگزاری ایمن این بازی ها در زمان همه گیری غیرممکن است، اضافه کرد: ما با برگزاری بازی های المپیک توکیو در شرایطی که کل دنیا در حال مقابله با ویروس کرونای جدید است، به شدت مخالفیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1693

به "بیش از 161 میلیون مبتلا به کرونا در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 161 میلیون مبتلا به کرونا در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید