وجود شش کریدور اصلی برف گیر در قزوین

به گزارش مجله روگذر، تهران (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای قزوین از استقرار 350 راهدار در قالب 24 اکیپ برای راهداری زمستانی استان خبر داد.

وجود شش کریدور اصلی برف گیر در قزوین

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای قزوین با اشاره به استقرار 350 راهدار در 26 پایگاه راهداری زمستانی استان، گفت: همچنین 300 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی امسال به کار گرفته شده اند.

وی با اظهار اینکه هم اکنون 90 درصد ماشین آلات راهداری قزوین آماده به کار هستند، توضیح داد: 10 درصد به جای مانده ماشین آلات راهداری نیز تا پایان آ بان ماه آماده اضافه شدن به طرح راهداری زمستانی هستند.

حق لطفی درعین حال میانگین سن ناوگان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قزوین را 19 سال اعلام کرد.

به گفته وی در راستای جلوگیری از یخ زدگی جاده ها، 20 هزار تن ماسه و نمک برای طرح راهداری زمستانی امسال تدارک دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای قزوین با یادآوری اینکه هر سال اواسط آبان ماه راهداران با تجهیزات در راهدارخانه های استان مستقر می شوند، گفت: اما اکنون باتوجه به شروع بارندگی در راه ها راهداران فعالیت خود را در پایگاه های راهداری زمستانی استان شروع کرده اند.

رصد آنلاین 24 دوربین نظارت تصویری راهداری استان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قزوین همچنین درباره چگونگی دسترسی به اطلاعات و تحلیل های هواشناسی نیز توضیح داد: برای مدیریت راه ها از تحلیل های سازمان هواشناسی و همچنین از نرم افزارهای تحلیلی همچون ویندی در مرکز مدیریت راه های کشور و استان برای تحلیل شرایط جوی استفاده می کنیم.

حق لطفی همچنین با اشاره به وجود 24 دوربین نظارت تصویری راهداری در جاده های استان، گفت: این دوربین ها در گردنه ها و تقاطع های مهم استان نصب شده اند که به صورت آنلاین رصد می شوند.

وی با اظهار اینکه سازمان هواشناسی برای انجام تحلیل های جوی به این دوربین ها دسترسی ندارد، یادآور شد: اداره کل هواشناسی قزوین یکی، دو ایستگاه هواشناسی جاده ای دارد که از آنها برای انجام تحلیل های خود استفاده می کنند.

حق لطفی همچنین درباره نقاط حساس و حیاطی راه های استان نیز گفت: گردنه کوهین در آزادراه قزوین-رشت و جاده قدیم قزوین-رشت، آزادراه قزوین-زنجان و محور قدیم قزوین-زنجان، گردنه هجیب در محور قزوین-بویین زهرا-ساوه و گردنه آوج در محور قزوین-همدان شش کریدور اصلی و برف گیر استان هستند.

استفاده از ماشین های استیجاری برای برف روبی راه های روستایی قزوین

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قزوین با اشاره به وجود پنج هزار کیلومتر راه روستایی در استان قزوین نیز گفت: 2 هزار و 500 کیلومتر از این راه ها آسفالت شده اند و به همین میزان نیز راه خاکی و شوسه داریم.

به گفته وی تقریبا 30 درصد راه های روستایی آسفالت شده استان قزوین به علت عمر بالا و استفاده معادن از آنها نیاز به بهسازی دارند.

حق لطفی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قزوین در گردنه های دارای راهدارخانه اقدام به بازگشایی راه های روستایی می کند، توضیح داد: اداره کل راهداری قزوین برای خدمات رسانی زمستانی به راه های روستاهای دوردست نیز از ظرفیت ماشین های استیجاری برای برف روبی و بازگشایی این راه ها استفاده می کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1945

به "وجود شش کریدور اصلی برف گیر در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود شش کریدور اصلی برف گیر در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید