ولایتی: بافت های تاریخی به بهانه نوسازی بافت های فرسوده تخریب نشوند

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران: علی اکبر ولایتی در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران پس از طرح ساخت بنای یادبود بزرگان و مفاخر فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با همکاری وزارت کشور گفت: بیشتر شهرهای ایران چندین دانشمند و چهره برجسته علمی و فرهنگی دارند و باید این موضوع مورد توجه و در ساخت بناها، معماری مربوط به آن منطقه و شهر مبنای کار قرار گیرد.

ولایتی: بافت های تاریخی به بهانه نوسازی بافت های فرسوده تخریب نشوند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به لزوم حفظ بناهای تاریخی موجود در شهرهای کشور اشاره نمود و یادآور شد: در ساخت بناهای جدید و مورد احتیاج، حتماً باید هماهنگی و همخوانی با ساختمان های تاریخی مورد توجه قرار گیرد.

ولایتی گفت: غربی ها مدعی هستند تمدن و علم از یونان شروع شده ولی تحقیقات نشان می دهد چین، هند و بعضی کشورها هم دارای سابقه علمی و فرهنگی عمیق هستند.

وی اظهار داشت: تاریخ نگاری رسمی غرب در زمینه علم مدعی است که فقط تمدن یونان و تمدن غرب جدید سابقه علمی دارند و تمدن ایران پس از ورود اسلام توانست دستاوردهای فراوانی در عرصه فرهنگ و علم داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: موضوع تمدن موضوع جهانی و جنبه سرزمینی آن فرعی است. تمدن اسلامی تمدنی عدالت خواه، مساوات طلب، بخشنده، اخلاقی و دارای سعه صدر است.

ولایتی اظهار داشت: پیش از اسلام تعلیم، آموزش و امور دانش آموزی یک موضوع طبقاتی بود که در شاهنامه فردوسی هم به این موضوع اشاره شد ولی در تمدن اسلامی در این زمینه هیچ تبعیض و محدودیتی وجود ندارد.

منبع: چمدان
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 621

به "ولایتی: بافت های تاریخی به بهانه نوسازی بافت های فرسوده تخریب نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولایتی: بافت های تاریخی به بهانه نوسازی بافت های فرسوده تخریب نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید