پاس کاری فعالان خصوصی مسکن در دالان های اداری

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/خوزستان دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ناکارآمدی سیستم اداری باعث ایجاد لطمات و خسارت های سنگین به بخش خصوصی و حوزه مسکن شده است.

پاس کاری فعالان خصوصی مسکن در دالان های اداری

فرشید پورحاجت در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص ساختار اداری در حوزه مسکن و مسائل مربوط به آن، اظهار کرد: سازمان ها، نهادها و ارگان های دولتی خدمات رسان در بخش مسکن در جهت تسهیل امور و فرآیندها راه اندازی شده اند اما آنچه امروزه مشاهده می شود ناکارآمدی در سیستم اداری است که باعث ایجاد لطمات و خسارت های سنگین به بخش خصوصی و حوزه مسکن شده است.

وی افزود: سیستم ناکارآمد حال حاضر، شرایط بسیار سختی برای بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و مردم ایجاد کرده است. مردم در کوچه پس کوچه ها و دالان های ادارات دولتی پاس کاری می شوند در صورتی که تمامی این مسائل، قابلیت حذف شدن و حل شدن را دارند.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: در شرایط بحرانی شیوع کرونا، دستگاه های دولتی هم شرایط سختی برای مردم به وجود آورده اند و آن ها را گرفتار کرده اند و مردم برای دریافت استعلام اخذ مجوزها در اتاق های ادارات سرگردان اند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کسب و کار برای بخش خصوصی، مطلوب نیست، بیان نمود: مسائل و مشقت های ذکرشده در شهر اهواز نسبت به دیگر شهرهای کشور، در شرایط سخت تری واقع شده است و سازمان های اداری، ارگان های شبه خصوصی مانند سازمان آب و فاضلاب و نهادهای عمومی از قبیل شهرداری و سازمان نظام مهندسی، کار را برای بخش خصوصی سخت کرده است.

پورحاجت گفت: استعلامی که یک اداره دولتی در دو ساعت می تواند انجام بدهد به چند روز تا یک هفته موکول می شود و مردم هم از این بابت سرگردان می شوند.

وی شرح داد: بخش خصوصی برای آغاز یک فعالیت نو در بدترین شرایط واقع شده است و شوربختانه، گوش شنوایی در این خصوص وجود ندارد و همه به جای حل کردن این مسائل تنها شعار می دهند.

رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان گفت: امیدواریم شرایط موجود تغییر کند. رمقی برای بخش خصوصی در خوزستان باقی نمانده است و فعالان این بخش در حوزه مسکن به آرامی در حال تعطیل کردن بازار هستند و اگر تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته نشود، شرایط از حال حاضر هم بدتر خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه شورای فنی و معاونت عمرانی استان خوزستان هیچ توجهی به مطالبات بخش خصوصی نداشته است و حتی جوابگوی تماس نمایندگان این بخش نیستند زیرا توان حل مسائل را ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1825

به "پاس کاری فعالان خصوصی مسکن در دالان های اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاس کاری فعالان خصوصی مسکن در دالان های اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید