چطور لباس های سفید را سفید و تمیز نگه داریم؟

به گزارش مجله روگذر، تمیز نگاه داشتن لباس های سفید سخت است، حتی گاهی با چندین بار شستشو هم نمی توان آن ها رابه سفیدی روز اول برگرداند. علت تیره یا زرد شدن لباس های سفید چیست و چگونه می توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ ترفندهای زیر را به کار گیرید تا لباس های سفیدتان تمیز و سفید باقی بماند.

چطور لباس های سفید را سفید و تمیز نگه داریم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از chejoori،برای کسانی که نسبت به لباس های خود حساس هستند، هیچ چیزی بدتر از این نیست که ببینند لباس سفید جدیدشان کدر یا تیره شده است. اما راه هایی وجود دارد که بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید. از توصیه های زیر بهره ببرید تا همواره لباس هایی سفید و تمیز داشته باشید.

چه جوری لباس های سفید را سفید و تمیز نگه داریم

1. لباس های سفید را پس از هر یک یا دوبار استفاده بشویید

حتی اگر شما متوجه کثیفی لباس خود نمی شوید، عرق و آلودگی بدن می تواند کم کم لباس سفید شما را زرد و تیره کند. شما باید قبل از این که این اتفاق بیفتد لباس ها را بشویید.

2. در اولین فرصت لکه ها را از بین ببرید

لکه های مواد غذایی مانند سس گوجه فرنگی یا قهوه روی لباس باقی می مانند. ما باید برای از بین بردن این لکه های آشکار و لکه های پنهانی که ناشی از عرق هستند، در اولین فرصت اقدام کنیم. برای از بین بردن لک های زیر بغل لباس، باید این قسمت ها را با مایع پاک نماینده قوی مالش دهیم و بگذاریم این مواد 15 دقیقه بر روی لباس بماند، سپس آن را آبکشی کنیم.

3. همواره لباس های سفید را از لباس های رنگی جدا کنید

دلیل این کار تعیین است و لباس های سفید حتما باید از بقیه لباس ها جدا گردد، چرا که لباس های رنگ شده، در حین شستشو رنگ می دهند و این رنگ در تارو پود لباس های سفید جذب خواهد شد.

4. برای شستشوی لباس های سفید، از شوینده ای بهره ببرید که دارای سفید نماینده باشد

اگر نمی خواهید از سفید نماینده بهره ببرید، با جایگزین های سفید نماینده لباس خود را بشویید. این محصولات لباس های سفید را در حین شستشو سفیدتر می نماید.

5. مقدار پاک نماینده را دقیق اندازه گیری کنید

استفاده کم یا بیش از حد این مواد باعث می گردد که لباس شما تیره و چرک به نظر برسد. با این کار لکه ها به اعماق پارچه نفوذ می نمایند و شسته نمی شوند. بهترین کار این است که از دستورالعمل نحوه استفاده از مواد شوینده، پیروی کنید.

6. ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید

بسیاری از ما وقتی که می بینیم محفظه ماشین لباسشویی جا دارد، چند تکه لباس دیگر به آن اضافه می کنیم. اما این کار اشتباه است، زیرا لباس ها احتیاج دارند که به راحتی در ماشین لباسشویی گردش نمایند تا تمیز شوند. اگر شما بیش از حد در آن لباس بریزید، جایی برای پاک نماینده ها باقی نمی ماند که بتوانند لکه ها را پاک نمایند.

7. از بالاترین درجه آبی که برای لباس شما مناسب است، بهره ببرید

هرچه دمای آب بالاتر باشد، میکروب های بیشتری از سطح لباس شما پاک میگردد. دمای بالا چرک لباس را هم از بین می برد، چیزی که در دراز مدت لباس شما را کدر می نماید. اما برای جلوگیری از آب رفتن و آسیب دیدن لباس، برچسب مراقبت آن را چک کنید تا ببینید که حداکثر دمایی که می توانید برای شستشوی لباستان بهره ببرید، چقدر است.

8. لباس ها را با توجه به برچسب مراقبت خشک کنید

خشک کردن بیش از حد لباس ها باعث می گردد که آن ها در مدت کوتاه تری کهنه و پوسیده شوند، پس باید به برچسب مراقبت لباس نگاه کنید تا ببینید که تا چه حد می توانید لباس ها را خشک کنید. راه دیگری که وجود دارد این است که لباسشویی را بر روی حالت اتوماتیک قرار دهید، بنابراین هرگاه که لباس های شما خشک گردد، خشک کن متوقف می گردد، با این کار زمان و انرژی کمتری هم هدر می رود.

9. از لباس هایی با پارچه ضد لک بهره ببرید

البته فراوری این لباس ها محدود است، اما برای کسانی که وسواس تمیزی لباس های سفید را دارند، این مورد گزینه خوبی است.

10. از این ترفند ها برای تمام لباس های سفید بهره ببرید

حوله ها و روتختی های سفید هم از این قاعده مستثنا نیستند، اگر می خواهید آن ها مثل روز اول سفید بمانند، در استفاده از این وسایل توصیه های بالا را به کار گیرید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1335

به "چطور لباس های سفید را سفید و تمیز نگه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور لباس های سفید را سفید و تمیز نگه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید