چند اپلیکیشن مدیتیشن رایگان برای کاهش استرس و اضطراب در این روزهای کرونایی

به گزارش مجله روگذر، احتمالا این روزها استرس و دلهره بیشتری دارید. خبرهای ویروس کرونا پشت سر هم بر سر آدم آوار شده و آرامش افراد را برهم می زنند. روال زندگی عادی تغییر نموده است و دلایل زیادی برای تحت فشار عصبی قرار دریافت وجود دارد.

چند اپلیکیشن مدیتیشن رایگان برای کاهش استرس و اضطراب در این روزهای کرونایی

مثلا، روزهای متمادی در خانه خود قرنطینه شده اید و نمی توانید پا به بیرون از خانه بگذارید. مجبور شدید در این شرایط آلودگی شهرها سرکار بروید یا اینکه کارتان را به خانه آورده و در کنار خانواده مجبور هستید ساعت های زیادی دورکاری کنید.

از سوی دیگر، بسیاری از کسب وکارها تعطیل شده یا افت درآمد داشتند. برای ایام نوروز انواع برنامه ها را داشتید ولی اکنون شرایطی غیر قابل تحمل را می گذرانید. بعضی از مردم هم به طور طبیعی مستعد استرس و اضطراب هستند و اکنون شرایط به گونه ای شده که وسواس بیشتری گرفته و بی خواب شدند.

به نظر می رسد هیچ زمانی مانند اکنون به آرامش، مراقبه و مدیتیشن احتیاج نداشتیم. با توجه به ادامه داشتن شرایط غیرعادی در کشور، باید سراغ روش ها و ترفندهایی برویم که باعث آرامش بیشتر روحی و روانی ما شده و بتوانیم ذهن خود را کنترل نموده و روی عادت های خود تسلط داشته باشیم.

خوشبختانه، در اینترنت اپلیکیشن های مدیتیشن رایگان خوبی یافت می گردد که بتوانند استرس ما را کاهش دهند. در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

Simple Habit

این اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه شده و به طور محدود حق اشتراک استفاده از آن را به خاطر شیوع کرونا برداشته است.

به این معنی که شما می توانید از طرح های مدیتیشن و برنامه های مراقبه که برای کاهش استرس و اضطراب طراحی شدند؛ به طور رایگان استفاده کنید.

در این برنامه ها موضوع هایی مانند مراقبت از خود (self-care)، کاهش ترس (easing fear)، ارتباطات ذهن آگاهانه (mindful communication) و یوگا در دسترس است. در اپلیکیشن Simple Habit گزینه های زیادی برای کشف هرگونه احساس و استرس در خود و روش هایی برای از بین بردن آن پیدا خواهید کرد (لینک دانلود اندروید و iOS).

Calm

یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب مدیتیشن، نرم افزار Calm است که مجموعه ای از منابع مورد احتیاج برای یافتن آرامش و ذهن آگاهی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

از آن جایی که شیوع ویروس کرونا باعث سلب آرامش بسیاری از مردم در سراسر دنیا شده است؛ در نرم افزار موبایل Calm مجموعه ای از موسیقی ها، تمرین های مدیتیشن، داستان های خواب و موارد دیگر برای هر رده سنی یافت می گردد.

این مجموعه سعی می نمایند توجه ذهن را از اخبار کرونا به سوی دیگری جلب نموده و آرامش را به ضمیر ناخودآگاه مغز برگردانند (لینک دانلود اندروید و iOS).

Muse

اپلیکیشن Muse: The Brain Sensing Headband در حالت عادی هزینه ای 150 دلاری برای اشتراک و استفاده دارد ولی این روزها می توانید از مجموعه رایگانی از منابع مدیتیشن برای کاهش استرس خود استفاده کنید.

در این اپلیکیشن 20 راهنمای مدیتیشن توسط پزشکان مشهور دنیای به صورت رایگان عرضه شده است. همین طور، جلسات رایگان مدیتیشن به صورت گروهی و آنلاین در صفحه لایو اینستاگرام آن پیدا خواهید کرد.

در این نرم افزار می توانید منابعی برای کسب آرامش بیشتر، توجه به ذهن و افکار، تغییر باورها به شکل آرام و خنکی استفاده کنید (لینک دانلود اندروید و iOS).

چند اکانت اینستاگرام مدیتیشن

به جز صفحه لایو اینستاگرام Muse که روزانه برنامه های مدیتیشن گروهی و آنلاین برگزار می نماید و این شانس را به شما می دهد تا هر روز با دیگران برای رسیدن به آرامش تمرین و مدیتیشن کنید و به نوعی وقت خود را در خانه مفید بگذرانید؛ چندین حساب کاربری معروف مدیتیشن دیگر در اینستاگرام هم برنامه هایی برای این روزهای کرونایی دارند.

صفحه مربی یوگا Denisse Monge به فالورهای خود آموزش هایی درباره مدیتیشن و اهمیت آن مراقبت از سلامتی روحی و جسمی خود ارائه می دهد.

مربی بهداشت و سلامت روان Robyn Youkilis نیز جلسات مدیتیشن ساده ای برای فالورهای خود به اشتراک گذاشته است. این جلسات را می توانید حتی در بیرون از منزل و با دیگران تمرین کنید.

مربی یوگای دیگری به نام Phylicia Bonann نیز موسیقی ها و صداهایی برای مدیتیشن طراحی نموده است که به شما یاری می نمایند تا از استرس خود کاسته و ذهن خود را به سوی ساحل آرامش ببرید. در این صداها با تکرار بعضی تلقین ها و تکنیک های باستانی مدیتیشن سعی شده ناحیه های فعال شده ذهن را دوباره خونسرد نمایند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 960

به "چند اپلیکیشن مدیتیشن رایگان برای کاهش استرس و اضطراب در این روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند اپلیکیشن مدیتیشن رایگان برای کاهش استرس و اضطراب در این روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید