چین: استقرار موشک های آمریکا در آسیا پاسیفیک را تحمل نمی کنیم

به گزارش مجله روگذر، سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به عواقب استقرار موشک های آمریکا در منطقه آسیا پاسیفیک هشدار داد.

چین: استقرار موشک های آمریکا در آسیا پاسیفیک را تحمل نمی کنیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشاتودی، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز آدینه با هشدار به آمریکا درباره استقرار موشکهای این کشور در منطقه آسیا پاسیفیک تاکید نمود که درصورت تهدید از سوی هرکشوری که میزبان این تسلیحات باشد، پکن دست به اقدام متقابل خواهد زد.

این مقام چینی گفت: کوشش آمریکا برای استقرار موشکهای خاکی و میان برد همراستا با حضور فزاینده این کشور در منطقه اسیا پاسیفیک و راهبرد ایندوپاسیفیک در سالهای گذشته بوده که بیانگر ذهنیت جنگ سرد این کشور است.

وی در ادامه گفت: حرفها و اعمال واشنگتن در سالهای اخیر عمیقا باعث از بین رفتن ثبات منطقه ای و جهانی و آسیب به فرایند بین المللی خلع سلاح و کنترل تسلیحات و همچنین اعتماد زدایی بین کشورهای عظیم شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود که هرگونه کوشش برای اجرایی کردن استقرار موشک (مورد نظر آمریکا) چین را مجبور به اقدام متقابل علیه واشنگتن خواهد نمود.

لیجیان همچنین خطاب به کشورهای منطقه اسیا پاسیفیک گفت: ما از کشورهای منطقه می خواهیم که نسبت به نیات واقعی و عواقب این حرکت آمریکا دقت داشته و همچون آلت دست آمریکا رفتار نکنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1228

به "چین: استقرار موشک های آمریکا در آسیا پاسیفیک را تحمل نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: استقرار موشک های آمریکا در آسیا پاسیفیک را تحمل نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید