اولین ناو هواپیمابر بومی چین رسما وارد ناوگان شد

به گزارش مجله روگذر، همزمان با افزایش تنش میان واشنگتن و پکن، وزارت دفاع چین از ورود اولین ناو هواپیمابر بومی این کشور به ناوگان نیروی دریایی چین اطلاع داد.

اولین ناو هواپیمابر بومی چین رسما وارد ناوگان شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع چین روز سه شنبه اعلام نمود اولین ناو هواپیمابر بومی این کشور رسما فعالیت خود را شروع نموده و در اولین مأموریت محوله در پایگاهی در دریای چین جنوبی مستقر شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در خصوص مشخصات فنی و جزئیات ساخت این ناو هواپیمابر خبری منتشر نشده، اما پکن می گوید در ساخت این ناو از تجربیات مربوط به اولین ناو هواپیمابر خود که به صورت دست دوم از اوکراین خریداری شده و در چین بهسازی شده بود، بهره برده است.

رویترز ورود این ناو هواپیمابر به ناوگان ارتش چین را یک گام بزرگ دیگر در نوسازی بلندپروازانه نیروهای نظامی این کشور توصیف نموده و نوشته است که این برنامه تحت نظر مستقیم شی جینپینگ رئیس جمهور چین اجرایی شده و مجموعه گسترده ای از جنگ افزارها، از جنگنده های پنهان کار گرفته تا موشک های ضدماهواره را شامل می گردد.

ناو هواپیمابری که امروز وارد ناوگان ارتش چین شد، به یاد استان شاندونگ، یعنی جایی که این کشتی سال گذشته اولین بار و به صورت آزمایشی به آب انداخته شد، شاندونگ نام گرفته است.

امروز در جریان شروع رسمی فعالیت این ناو، از پایگاه دریایی سانیا در نزدیکی جزایر مصنوعی مناقشه برانگیز چین، شی نیز حضور داشت.

چین در حالی امروز ناوی بومی را وارد ناوگان خود نموده که در سال های اخیر میزان تنش در منطقه دریای چین جنوبی بشدت افزایش یافته است. آمریکا و متحدان این کشور در شرق آسیا چین را به کوشش برای تسلط بر آب های این منطقه متهم نموده اند.

چین که در سال های اخیر راهبرد دفاع فعال را در دستور کار قرار داده، با رد ادعاهای آمریکا و متحدانش، تأکید نموده است که نوسازی ناوگان نظامی این کشور بخشی از یک برنامه دفاعی است.

کارشناسان چینی به رسانه های این کشور گفته اند که پکن برای دفاع از خود به دستکم 6 ناو هواپیمابر احتیاج دارد. ناوی که امروز فعالیت خود را شروع کرد، در قیاس با ناوهای هواپیمابر آمریکا از ابعادی کوچکتر برخوردار است و نهایتا 25 جنگنده را حمل می نماید. با این وجود، به نوشته رویترز، تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که چین در حال ساخت یک ناو هواپیمابر دیگر است که در قیاس با شاندونگ از ابعادی به مراتب بزرگتر برخوردار است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 654

به "اولین ناو هواپیمابر بومی چین رسما وارد ناوگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ناو هواپیمابر بومی چین رسما وارد ناوگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید