ژاپن 4 ماهواره کوچک را از ایستگاه فضایی در مدار قرار می دهد

به گزارش مجله روگذر، چهار ماهواره کوچک از نپال، سریلانکا، ژاپن و سنگاپور در روز دوشنبه 17 ژوئن از ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهند شد.

ژاپن 4 ماهواره کوچک را از ایستگاه فضایی در مدار قرار می دهد

به گزارش خبرنگاران؛ شبکه تلویزیون اینترنتی سازمان فضایی ژاپن(Japanese Aerospace Exploration Agency/ JAXA) گفت در 17 ژوئن از آزمایشگاه ژاپنی کیبو(Kibo) که بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی به شمار می رود، ماهواره های مینیاتوری نپالست -1(NepaliSat-1) اولین ماهواره نپال، رآوانا -1(Raavana-1) از سریلانکا، اسپو کیو.وای -1(SpooQy-1) از سنگاپور همچنین ماهواره ژاپنی اوگویسو(Uguisu) را به فضا پرتاب خواهد کرد.

کیبو یک واحد علمی ژاپنی ایستگاه فضایی بین المللی است که توسط سازمان فضایی ژاپن ساخته شد و بزرگترین واحد متصل شده به این ایستگاه بشمار می رود. این واحد دارای دو بخش محفظه قابل زیست و سکوی تحقیقاتی برای انجام پژوهش در فضای آزاد کیهانی است. این بخش به یک بازوی مکانیکی مجهز است که می تواند با هدایت و کنترل فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی، اشیایی را در فضا رها کند و یا بگیرد.

در حال حاضر خدمه روس اولگ کانوننکو(Oleg Kononenko) و آلکسی آوچینین(Alexei Ovchinin)، فضانوردان آمریکایی ان مک کلین(Ann McClain)، نیک هیگ (Nick Haig) و کریستینا کوک (Christina Cook) همچنین دیوید سنت ژاک (David St. Jacques) کانادایی در ایستگاه فضایی بین المللی مشغول فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 520

به "ژاپن 4 ماهواره کوچک را از ایستگاه فضایی در مدار قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن 4 ماهواره کوچک را از ایستگاه فضایی در مدار قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید