کاهش 12 درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه گاز ایلام در سال98

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/ایلام معاون مهندسی شرکت پالایش گاز ایلام: شاخص مصرف انرژی(SEC) در مقایسه با سال قبل به صورت میانگین حدود 12 درصد کاهش داشته است.

کاهش 12 درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه گاز ایلام در سال98

مهندس حامد علیشیری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: استمرار مصرف بخشی از اتان بازیافت شده در بویلرهای واحد بخار و تزریق مابقی به شبکهی سراسری، استفاده از گاز فلش شده در واحد های شیرین سازی جهت سوخت زباله سوزهای واحد گوگرد، افزایش بارگیری و فروش ال پی جی خام، نصب و در سرویس قرارگرفتن کولد باکس و ریبویلر های برج متان زدا در واحد بازیافت اتان از مهم ترین اقدامات اجرا شده در سال 98 در این حوزه بوده است.

وی گفت: در کنار افزایش فراوری، شاخص گازهای ارسالی به سمت مشعل (فلرینگ) در انتهای امسال 40 درصد نسبت به اوائل سال کاهش یافته که این مهم اثرات قابل ملاحظه ای در کاهش آلاینده های زیست محیطی داشته است.

معاون مهندسی شرکت پالایش گاز ایلام توضیح داد: در این ارتباط شاخص های مصرف بخار و مصرف سوخت هرکدام 17 درصد و مصرف برق نیز 16 درصد نسبت به ابتدای سال بهبود داشته و به طور کلی شاخص مصرف انرژی(SEC) در مقایسه با سال قبل به صورت میانگین حدود 12 درصد کاهش داشته است.

معاون مهندسی شرکت پالایش گاز ایلام توضیح داد: با اجرای پروژه های بهبود برنامه ریزی شده برای سال آینده در پالایشگاه گاز ایلام، انتظار می رود، فرایند کاهش شاخص های حوزه انژری و کربن ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 944

به "کاهش 12 درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه گاز ایلام در سال98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 12 درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه گاز ایلام در سال98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید