کفاشیان: وزارت ورزش هیچ همتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ها انجام نداد، تقابلی با قانون نداریم

به گزارش مجله روگذر، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از تصمیم وزیر محترم ورزش و جوانان صادقانه و خاضعانه اقدام خود را انجام خواهند داد.

کفاشیان: وزارت ورزش هیچ همتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ها انجام نداد، تقابلی با قانون نداریم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان درباره تهدید صریح فدراسیون فوتبال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح نمود: مسائل قانونی امروز فوتبال باید در گذشته توسط وزارت ورزش و جوانان حل می شد و هیچ قصوری در این باب متوجه مجلس نیست.

وی ادامه داد: وقتی وزارت ورزش هیچ همتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ها انجام نداده است و اساسنامه فدراسیون فوتبال از نگاه مجلس همچنان آماتور و غیرحرفه ای است، چگونه نهادهای بالادستی فوتبال باید باور نمایند که ما حرفه ای هستیم و می توانیم در لیگ قهرمانان آسیا حرفه ای بازی کنیم یا در جام ملت ها و جام جهانی حرفه ای شرکت کنیم؟

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اضافه کرد: مجلس به درستی می گوید هیچ نهادی تا به حال درخواست تغییر اساسنامه فدراسیون ها و به ویژه فدراسیون فوتبال را نداده است. این موضوع باید به وسیله وزارت ورزش انجام می گرفت که تاکنون انجام نشده و ریشه مسائل امروز ما در کم کاری های دیروز است.

کفاشیان توضیح داد: رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون در چند نامه قبلی و همین دیروز طی نامه ای به وزیر ورزش به عنوان بالاترین مرجع ورزشی که برای همه فدراسیون ها معین تکلیف نموده اند اعلام کردند هیچ مسئله ای با هیچ قانونی ندارند و خاضعانه در خدمت ورزش کشور هستند همان طور که نتایج به دست آمده در سال های اخیر گواه این مدعاست. اکنون تنها وزارت ورزش است که باید مطابق بند یک اساسنامه فدراسیون که 11 سال پیش به تأیید دولت و فیفا رسید و کاملاً این فدراسیون را نهادی غیردولتی و غیرعمومی تلقی نموده است نحوه اجرای این قانون را با توجه به مذاکره حضوری رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با وزیر وررش در تهران اعلام کند.

کفاشیان توضیح داد: وظیفه رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون این است که برای تیم های ملی و همچنین نمایندگان آسیایی شامل؛ پرسپولیس، استقلال، سایپا و ذوب آهن در عرصه های بین المللی نهایت کوشش خود را چون گذشته به کار بندند. به هرحال اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از تصمیم وزیر محترم ورزش و جوانان صادقانه و خاضعانه اقدام خود را انجام خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 173

به "کفاشیان: وزارت ورزش هیچ همتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ها انجام نداد، تقابلی با قانون نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفاشیان: وزارت ورزش هیچ همتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ها انجام نداد، تقابلی با قانون نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید