حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان در مرحله اول به ضرر AFC است

به گزارش مجله روگذر، تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است در ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، در درجه اول کنفدراسیون فوتبال آسیا با از دست دادن میلیون ها هوادار ایرانی ضرر خواهد کرد.

حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان در مرحله اول به ضرر AFC است

صادق ورمزیار در مصاحبه با پانا، درباره ارزیابی اش از عملکرد استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: استقلال خوب نتیجه می گیرد و در حال حاضر تیم صدرنشین جدول است که جای بسیار خوشحالی دارد. در این چند سال اخیر متاسفانه استقلال فراز و فرود بسیار زیادی داشت اما در این فصل از همان ابتدا خوب شروع کرد و هم اکنون در صدر جدول هم قرار گرفته است اما من معتقدم با وجود کسب نتیجه تیم یک سری ایرادها و مسائل دارد که اگر آن ها را برطرف نکند کسب عنوان قهرمانی سخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: تیمی که هم اکنون در صدر جدول است کار کرده تا به اینجا رسیده اما معتقدم ایرادات هم باید برطرف شود. در بحث دفاع استقلال ایراداتی به چشم می خورد. این تیم در بازی قبلی خود دو گل در شرایط مشابه خورد. از نظر تاکتیکی و مالکیت روی توپ افت کرده است، حرکات ترکیبی بازیکنان کم شده در حالی که یک تیم برای موفقیت و کسب عنوان قهرمانی به هماهنگی و هارمونی نیاز دارد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد شرایط دیگر تیم های لیگ برتر فوتبال مطرح نمود: تیم پرسپولیس مثل سالهای گذشته نیست، بقیه تیم ها هم شرایط مشابهی دارند. از بین آنها سپاهان کمی بهتر است ولی فولاد خوزستان هم مانند سال های گذشته نتوانسته خوب در زمین ظاهر شود. استقلال هم در مقطعی پنج مساوی پی در پی کسب کرد که باعث نگرانی طرفداران شده بود. در نهایت معتقدم با سال های گذشته فرق دارد، البته فشردگی مسابقات و رقابت بین آنها باعث شده که پیش بینی هم سخت شود ولی فکر می کنم با همه این شرایط تیم های بالانشین جدول مدعیان قهرمانی در لیگ امسال هستند.

ورمزیار با اشاره به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: متاسفانه حذف این دو باشگاه پرطرفدار اتفاق تلخ و شوکه کننده برای فوتبال ایران بود. من معتقدم تمام مدیرانی که در دوره گذشته در راس کار بودند و همچنین وزارت ورزش و جوانان مقصر این حذف هستند. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به لحاظ شرایط سخت افزاری شرایط خوبی ندارند. وقتی برخی تیم ها از کشورهای قطر،کره جنوبی و ژاپن از لیگ قهرمانان آسیا حذف می شوند آن وقت چطور توقع داریم که دو تیم استقلال و پرسپولیس که حتی زمین و استادیوم هم ندارند مجوز حرفه ای را بگیرند و در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند؟! خنده دار است این دو تیم که طرفداران بسیار زیادی هم دارند یک زمین برای مسابقه ندارند و هر زمان باید برای برگزاری یک مسابقه زمین اجاره کنند. با توجه به این شرایط و مسائلی مانند مالکیت مشترک و بدهی های سرسام آور این دو باشگاه، طبیعی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا به آنها مجوز نمی دهد. من خودم جزو کسانی هستم که از سال 96 تا کنون حدود 500 تا 600 میلیون از باشگاه استقلال طلب دارم اما آیا آنها این بدهی را پرداخت کرده اند در جواب این سوال هم تنها باید بگویم خیر.

ورمزیار تاکید کرد: به اعتقاد من حذف از لیگ قهرمانان آسیا باید زودتر اتفاق می افتاد تا فوتبال ما به سمت حرفه ای گری برود. البته امیدوارم برخی مسائل مثل حذف از لیگ قهرمانان آسیا برای مسئولان ورزش ایران عادی نشود و مثل همیشه به این موضوع بی توجه نکنند و این طور به نظر بیاید اگر باحذف این دو تیم اتفاقی نیفتاده، در صورت تکرار باز هم اتفاقی نخواهد افتاد؛ اگر ما شاخصه های استاندارد سازی را رعایت نکنیم آن وقت ممکن است اتفاقی بدتر از حذف و جریمه برای کنندگان ایران رقم بخورد.

وی در سرانجام گفت: قطعاً نبود کنندگان ایران برای کنفدراسیون فوتبال آسیا اتفاق خوشایند نیست و به آنها هم ضربه وارد می کند. دو تیم پر طرفدار فوتبال ایران از حضور در این مسابقات در حالی منع شدند که خیلی از طرفداران که پیگیر این مسابقات بودند، ریزش ها خواهند کرد و این برای کنفدراسیون فوتبال آسیا اتفاق خوبی نیست. اما آنها همگی مطابق با قانون پیش می فرایند به آن احترام می گذارند حتی اگر بر خلاف میل باطنی شان باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2061

به "حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان در مرحله اول به ضرر AFC است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان در مرحله اول به ضرر AFC است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید